اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۰میلیون نفر ساعت آموزش در مراکز فنی و حرفه ای برگزار شد، خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۹۵۶مربی در ۷۰۴ آموزشگاه آزاد فنی حرفه ای استان فعالیت دارند.

صلاح خان احمد زاده در همایش روز مهارت آموزی که در سالن اجتماعات مرکز آموزش فنی و حرفه ای دارالفنون ارومیه و با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، افزود: در سال جاری نیز  ۲۷۴ مجوز برای آموزشگاه آزاد فنی حرفه ای و ۲۳مجوز کارگاهی نیز برای صنوف و بنگاه های کوچک اقتصادی صادر شده است.

وی ادامه داد: در سال جاری از محل تبصره ۱۶ مبلغی به میزان ۶۷میلیارد تومان برای حمایت و ایجاد اشتغال از افراد و واحد های تولیدی مهارت دیده سازمان فنی و حرفه ای آذربایجان غربی مصوب شد که تاکنون ۴۷میلیارد تومان آن جذب شده است همچنین از محل سفر ریاست جمهوری به استان ۲۳۰میلیارد ریال برای تعمیر و تجهیز ۲۲مرکز سازمان فنی و حرفه ای استان اعتبار در نظر گرفته شده است.

مدیر کل فنی و حرفه آی آذربایجان غربی اظهار کرد: در سال گذشته رسالت سازمان ۱۸هزار ساعت مهارت آموزی به سربازان بود که میزان یک میلیون و۵۰۰ هزار نفر ساعت عملکرد ثبت شد و برای ۳۶۹۲ زندانی نیز آموزش مهارتی داده شد.

وی گفت: همانطور که در بحث سواد آموزی نهضتی راه اندازی شد و تحول را در آن شاهد بودیم در بحث مهارت آموزی نیز به یک جهش نیازمند هستیم.

وی با اشاره به اینکه اگر نیروی ماهر و توانمند را تحویل جامعه دهیم گام مهمی در رشد تولید برداشته ایم، تصریح کرد: اگر می خواهیم در زمینه بیکاری و اشتغال پایدار کشور و استان مشکلات را کم کنیم باید به سمت مهارت آموزی حرکت کنیم.

احمد زاده اظهار کرد: ۱۹۰هزار واحد صنعتی در استان داریم که یک پتانسیل است برای حرکت به سمت محیط کار واقعی، چرا که ضریب اشتغال در کارگاه های فنی حرفه ای ۵۷ درصد و در محیط کار واقعی ۸۳ درصد است.

مدیر کل فنی و حرفه ای استان تصریح کرد: در حال حاضر نیاز کشور این است که برای تمام طرح های اقتصادی باید پیوست مهارتی اضافه شود.

وی افزود: با توجه به شرایط مرزی استان، در بحث دیپلماسی مهارتی با کشورهای همسایه آمادگی کامل داریم.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور هم با بیان اینکه آذربایجان غربی استانی مستعد در امر مهارت آموزی است، گفت: باتوجه به وجود پتانسیل هایی همچون مرز، معدن، صنایع دستی و کشاورزی در آذربایجان غربی، باید عزم و تلاش برای مهارت آموزی در این استان افزایش یابد.

میمنت آبادی ظهار کرد: تغییر نگاه و رویکرد ها باید در بحث مهارت آموزی در دستور کار قرار گیرد چرا که حل مشکل بیکاری به امر مهارت آموزی گره خورده است.

او با تاکید به اینکه با ورود کشور به گام دوم انقلاب نیاز به مهارت آموزی بیشتر احساس می شود، اظهار کرد: وضعیت اقتصادی در سطح جامعه به نحوی است که باید از استعداد ها و توانمندی ها و سرمایه انسانی به نحوی استفاده کنیم که بتوانیم حداکثر بهره وری و بهره برداری را داشته باشیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور یاد آور شد: در حال حاضر ۶هزار مربی و ۱۳هزار نیروی انسانی دولتی؛ ۲۰هزار آموزشگاه فنی و حرفه ای در کشور فعالیت دارند.

وی ادامه داد: براساس سیاست های دولت آمادگی داریم که از بخش خصوصی و سرمایه گذاران در این زمینه حمایت کنیم و از ظرفیت های آنها برای پاسخ به تقاضای جامعه در خصوص مهارت آموزی استفاده کنیم.

وحید جلال زاده نماینده مردم ارومیه نیز در این همایش ضمن اشاره به جایگاه مهارت آموزی وعده داد در صورت ارائه طرح پیشنهادی مجموعه فنی و حرفه ای استان از بودجه در اختیار نمایندگان برای احداث یک سالن کمک کند.

در پایان این مراسم از برترین های مهارتی آذربایجان غربی تجلیل شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست