اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه تمهیدات حداکثری برای میزبانی از رقابت‌های والیبال قهرمانی آسیا در نظر گرفته می‌شود، گفت: مطمئن هستیم ارومیه میزبانی شایسته برای این رقابت‌ها خواهد بود.

محمدصادق معتمدیان در جلسه شورای ورزش آذربایجان غربی که با موضوع میزبانی رقابت‌های والیبال قهرمانی آسیا برگزار شد، افزود: با توجه به وجود مردم والیبال دوست ارومیه، جذابیت برگزاری مسابقات در این استان بسیار زیاد است.

وی اضافه کرد: حضور ۱۸‌ کشور با تیم‌های اصلی به ویژه تیم‌های برتر قاره آسیا نشان از جایگاه این رقابت‌ها دارد.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های خوبی در والیبال و ورزش آذربایجان غربی داریم، ادامه داد: میزبانی‌های خوبی هم در گذشته داشتیم که امیدواریم در این دوره نیز مسابقات به بهترین شکل ممکن در ارومیه برگزار شود.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه همین امروز ستاد اجرایی این رقابت‌ها به ریاست معاون سیاسی اجتماعی استاندار تشکیل می‌شود، گفت: حفظ نظم و امنیت، آماده سازی سالن‌ها، رفت و آمد میهمانان و موارد دیگر با بهترین تمهیدات اعمال می‌شود تا میزبانی در شأن جمهوری اسلامی ایران و آذربایجان‌غربی داشته باشیم.

معتمدیان همچنین با تاکید بر زمینه‌ سازی برای جهش بیشتر والیبال در استان اظهار امیدواری کرد که تفاهم نامه همکاری و توسعه ورزش والیبال با همراهی فدراسیون والیبال منعقد شود.

وی تاکید کرد: آموزش رده‌های سنی مختلف و توسعه بیش از پیش این رشته و همچنین برگزاری دوره‌های آموزش داوری و مربیگری از جمله مواردی است که می‌توان در راستای آنها با فدارسیون والیبال همکاری داشته باشیم.

استاندار آذربایجان غربی یکی از مطالبات و نگرانی‌های مردم استان و ارومیه را سقوط تیم والیبال شهرداری ارومیه به دسته یک و نبود نماینده استان در لیگ برتر عنوان کرد و افزود: امیدواریم فدراسیون، هدیه ویژه‌ای به استان بدهد و شاهد حضور تیم والیبال شهرداری ارومیه در لیگ برتر باشیم.

معتمدیان با بیان اینکه آمادگی داریم برای حضور هرچه بهتر این تیم کمک‌های لازم را انجام دهیم، از رییس فدارسیون والیبال خواست به این مطالبه مردم عاشق والیبال آذربایجان غربی واکنش مثبت نشان دهد.

ابراز خرسندی از میزبانی شهر ارومیه

رییس فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی ایران با ابراز خرسندی از میزبانی شهر ارومیه در رقابت‌های آتی والیبال قهرمانی آسیا گفت: این شهر، پایتخت والیبال آسیاست و حق بزرگی بر گردن این رشته ورزشی در کشور دارد.

محمدرضا داورزنی افزود: جدیت مسوولان استانی در کسب میزبانی و فراهم کردن شرایط و همچنین علاقه مندی مردم استان انگیزه را در فدراسیون ایجاد کرد که میزبانی این رقابت‌ها به ارومیه داده شود.

وی اضافه کرد: ارومیه در سنوات قبل هم میزبانی مسابقات مختلف والیبال را عهده دار بود و در این میزبانی‌ها هم سربلند بیرون آمده است.

رییس فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی ایران با قدردانی از پیگیری استاندار آذربایجان‌غربی ابراز اطمینان کرد که این رقابت‌ها هم به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

داورزنی با اشاره به اینکه حضور تیم قدرتمند والیبال در میزبانی از رقابت‌های مختلف و همچنین رقابت با کشورهای دیگر پیام بسیار روشنی برای دنیا دارد، ادامه داد: ایران با وجود تحریم و محدودیت‌های چهار دهه‌ای در رقابت‌های مختلف ورزشی حضوری قوی داشته‌ که نشان دهنده قدرت کشورمان با وجود همه محدودیت‌هاست.

وی اظهار کرد: مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا جزء معتبرترین بازی‌ها در والیبال است که دنبال این هستیم که در آن قهرمان هم شویم.

داورزنی گفت: در این دوره ۲۱ تیم ثبت نام کرده بودند که حضور ۱۸ تیم‌ قطعی شد و این نشان می‌دهد ارومیه میزبان یکی از بهترین دوره‌های این رقابت‌ها خواهد بود.

رییس فدراسیون والیبال با بیان اینکه رنکینگ بالاتر در کنار انتخابی المپیک ۲ روش حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس است، یادآور شد: مسابقاتی که در ارومیه برگزار خواهد شد، امتیازی برای کسب رنکینگ‌ بالاتر خواهد داشت.

نگاه ویژه استاندار به پروژه های ورزشی

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی نیز گفت: با حمایت‌های پیگیرانه استاندار ورزش دوست آذربایجان‌غربی، ارومیه به حق میزبانی والیبال آسیایی خود رسید و میزبانی قهرمانی مردان آسیا به شهر عشاق والیبال رسید.

سجاد بیرامی گفت: امسال با نگاه ویژه استاندار ورزش دوست استان شاهد فعال شدن پروژه‌های ورزشی استان در راستای شتاب بخشی به سرانه ورزشی استان هستیم که در این راستا در ۱۹ سفر شهرستانی ۱۲۷ مصوبه در قالب ۱۶۷ پروژه صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: هم اکنون ۱۳۰ پروژه ورزشی در سراسر استان فعال شده که مجموع مساحت آنها برای شتاب بخشی به سرانه ورزش استان با احتساب پروژه‌های نیمه تمام، بالغ بر ۳۹۰۰۰۰ مترمربع است.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی ادامه داد: در حوزه ورزش همگانی نیز، آذربایجان‌غربی از استان‌های پیشروی کشور هستیم و در یک ماه اخیر دو همایش پیاده روی خانوادگی در شهرهای میاندوآب و ماکو برگزار و در هفته جاری در سلماس و شهریورماه در ارومیه نیز برگزار خواهدشد ضمن اینکه در همه شاخص های ورزش قهرمانی و حمایت شاهد رشد هستیم.

بیرامی به بحث دیپلماسی ورزشی اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۹ رویداد بین المللی از جمله مسابقات جهانی کبدی و امسال نیز مسابقات بین المللی کشتی جام تختی در استان میزبانی شد و امروز نیز میزبانی مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا به این استان و شهر ارومیه واگذار خواهدشد.

بیرامی گفت: بحث اعطای میزبانی والیبال قهرمانی مردان آسیا به شهر ارومیه با پیگیری‌های جدی استاندار ورزش دوست استان و همراهی رئیس فدراسیون والیبال انجام گرفت تا این شهر علاقمند به این رشته ورزشی کار نشدنی به سرانجام برسد و امروز شاهد خواهیم بود شهر ارومیه میزبان این رویداد مهم خواهدشد.

امضای تفاهم نامه

در دومین جلسه شورای ورزش استان در سال جدید که با حضور دکتر بیرامی مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی و مدیران دستگاه‌های های عضو شورا برگزار شد، دکتر محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی و دکتر داورزنی رئیس فدراسیون والیبال تفاهم نامه میزبانی ارومیه از والیبال قهرمانی مردان آسیا به امضا رسید.

بیست و دومین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی مردان آسیا از ۲۸ مرداد تا ۴ شهریور ماه به میزبانی ایران با شرکت ۱۸ تیم برگزار خواهد شد.
این رقابت‌ها پیش از این قرار بود در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شود که با پیگیری های جدی و مستمر استاندار آذربایجان‌غربی و رایزنی های مدیرکل ورزش وجوانان استان در نهایت به ارومیه، شهر عاشقان والیبال جهان رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست