اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مردم روزه دار و همیشه در صحنه جنوب آذربایجان غربی امروز، جمعه با حضور پرشور خود در راهپیمایی روز جهانی قدس، همزمان با مسلمانان سراسر کشور فریاد مرگ بر اسراییل سر دادند.

اقشار مختلف مردم شیعه و سنی جنوب آذربایجان غربی در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان همزمان با سایر مسلمانان جهان در حمایت از مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین با شرکت در راهپیمایی سراسری روز قدس ندای رهایی ملت مظلوم فلسطین از یوغ جنایتکاران رژیم صهیونیستی سردادند.

مردم روزه دار این خطه از میهن اسلامی در حالی که پارچه نوشته هایی در حمایت از مردم فلسطین در دست داشتند، پشتیبانی خود را از بیت المقدس و آرمان های مردم مظلوم فلسطین اعلام کردند.

امروز مردم شهرها و روستاها با تاسی از ابتکار هوشمندانه معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) که آخرین جمعه ماه رمضان را به نام روز قدس نامگذاری کرده بود به خیابان‌ها آمدند و خشم و انزجار خود را از رژیم غاصب صهیونیستی نشان دادند.

راهپیمایان که در میان آنان مسوولان، زنان، کودکان و پیر و جوان دیده می شد، با مشت های گره کرده و سردادن ندای «الله اکبر ، خامنه ای رهبر»، «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسراییل» با طی کردن مسیرهای از پیش تعیین شده ضمن محکوم کردن جنایات رژیم اشغالگر قدس و سیاست های استکبار جهانی، بار دیگر دلبستگی خود را به قبله اول مسلمین به نمایش گذاشتند.

بسیاری از خانواده ها، کودکان و فرزندان خردسال خود را برای شرکت در این راهپیمایی باشکوه آورده بودند تا درس حمایت از مظلومان جهان را از همان دوران کودکی به آنان بیاموزند و برخی از شهروندان کردزبان نیز با پوشیدن لباس های محلی در این راهپیمایی شرکت کرده بودند تا ثابت کنند که حمایت از مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین، رنگ، نژاد و ملیت نمی شناسد.

در مهاباد، راهپیمایان در حالی که علمای شیعه و سنی، فرماندار، امام جمعه و دیگر مسوولان این شهرستان پیشاپیش آنان حرکت می کردند، با فریادهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل حمایت های استکبار جهانی از رژیم اشغالگر قدس و جنایت های آنان را محکوم کردند.

فریاد «مرگ بر اسراییل» در جنوب آذربایجان غربی طنین انداز شد

راهپیمایان مهابادی در حالی که پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران به طول ۵۰ متر را در دستان خود حمل می کردند حرکت خود را از میدان اقبال لاهوری آغاز کردند و با طی مسیرهای اعلام شده به سمت میدان جمهوری اسلامی طی کردند و در این میدان گردهم آمدند.

در این گردهمایی که حضور بانوان در آن بسیار چشمگیر بود پس از سخنرانی و قرائت قطعنامه راهپیمایی روز جهانی قدس پرچم های امریکا و اسراییل را با فریادهای الله اکبر به آتش گشیدند.

روز قدس قلب‌های مسلمانان جهان را به هم گره زده است

فرماندار تکاب در آیین راهپیمایی روز جهانی قدس و در جمع مردم این شهرستان گفت: این راهپیمایی عظیم در سراسر جهان قلب های امت اسلامی را در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به هم گره زده است.

اسماعیل حیدری آزاد، افزود: حضور گسترده مسلمانان در این اجتماع عظیم ثابت کرد اعمال شیطانی همچون شهرک سازی های نامشروع در اراضی فلسطینیان و ادامه اشغالگری دشمن صهیونیستی نمی تواند رویای واهی و افسانه ای ارض موعود را برای اشغالگران عاضب به ارمغان بیاورد.

وی با بیان اینکه هر حاکمیتی غیر از حاکمیت فلسطین و حاکمیت مسلمین بر کشور فلسطین، حاکمیت غاصب است اظهار کرد: روز قدس، روز تجلی شکوه و عظمت امت اسلامی، رستاخیز استکبار ستیزی ملل مسلمان جهان، روز وحدت همه انسان های حقیقت خواه و عدالت دوست، روز گره خوردن بازوهای توانای امت اسلامی و روز ستیز همیشگی با صهیونیسم و امپریالیسم غارتگر است.

فرماندار تکاب با اشاره به اینکه نظام صهیونیسم وصله ناهمرنگی است که با پول و زور و نیرنگ، بر پیکره جهان اسلام تحمیل شده است، ادامه داد: مراسم روز جهانی قدس، تنها یک آیینی تشریفاتی نیست، بلکه نمادی از نفرت عمومی دنیای اسلام علیه تمامی مظاهر صهیونیسم است و در این روز روز اقتدار و قدرت فزاینده ایران اسلامی و مسلمان جهان به نمایش گذاشته می شود.

مردم ایران پرچم دار مبارزه با رژیم صهیونیستی در جهان است

فرماندار اشنویه نیز در مراسم راهپیمایی روز قدس در جمع مردم این شهرستان گفت: مردم ایران پرچمدار مبارزه با استکبار جهانی و در راس آنها رژیم صهیونیستی است و حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس به عنوان یک وظیفه اخلاقی، شرعی و اسلامی برای مردم ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

فریاد «مرگ بر اسراییل» در جنوب آذربایجان غربی طنین انداز شد

سید علی ترابی افزود: خط قرمز مردم ایران اسلامی فلسطین و حمایت از آن است و روز قدس و مشارکت گسترده مردم مسلمان در راهپیمایی این روز، رویای شوم استکبار «از نیل تا فرات» را باطل کرد.

وی ادامه داد: طی یک ماه گذشته شاهد جنایت های فجیع و پی در پی رژیم منحوس اسراییل هستیم که مقابله با آن همدلی و وحدت جهان اسلام را می طلبد.

وی با بیان اینکه روز جهانی قدس، روز اتحاد امت اسلامی علیه سیاست‌های ظالمانه و تفرقه افکنانه آمریکا و اسرائیل است افزود: امام راحل (ره) نخستین کسی بود که پرچم حمایت از مردم فلسطین را در جهان اسلام بر افراشت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی با نامگذاری آخرین جمعه رمضان به نام روز قدس، نفرت مسلمانان از جنایت رژیم اشغالگر قدس ابعاد دیگری به خود گرفت.

روز قدس محور مقاومت در فلسطین اشغالی را مقاومتر کرده است

فرماندار بوکان در پایان راهپیمایی روز جهانی قدس با بیان اینکه به برکت خون شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای فلسطین محور مقاومت مقتدرتر از سال های گذشته شده است گفت: روز قدس یادگار ماندگار حضرت امام خمینی (ره) است که نقش مهمی در تداوم انتفاضه فلسطینیان دارد..

باباخان اسکندری افزود: زمانی که امام خمینی (ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به نام روز قدس نامگذاری کرد ترس و وحشت در دل مستکبران جهان نهادینه شده و هر ساله نیز این وحشت با نزدیک شدن به روز قدس دوباره در وجود آنان شعله ورتر می شود.

فریاد «مرگ بر اسراییل» در جنوب آذربایجان غربی طنین انداز شد

وی روز قدس را نماد وحدت بین مسلمانان و دفاع از آرمان‌های اسلام ناب محمدی (ص) دانست و گفت: برگزاری باشکوه راهپیمایی روز قدس، افکار عمومی دنیا را نسبت به اشغالگری و دشمنی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و همچنین جهان اسلام آشکار کرد.

اسکندری ادامه داد: روز جهانی قدس، آرمان آزادی‌ خواهی و زیر بار ظلم نرفتن را برای جامعه اسلامی معنا کرد و این نهضت همچنان در سراسر جهان اسلام تداوم دارد.

جمهوری اسلامی ایران در سایه پشتیبانی مردم روز به روز مقتدرتر می شود

فرماندار ویژه میاندوآب نیز امروز جمعه در جمع راهپیمایان روز قدس در این شهرستان گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران در سایه پشتیبانی مردم و به رهبری داهیانه مقام معظم به روز به روز مقتدرتر شده و هم اکنون به یک قدرت منطقه ای مبدل شده است.

علی پیام با بیان اینکه آرمان «قدس باید آزاد شود» به زودی محقق می‌شود، اظهار کرد: مقام معظم رهبری وعده داده که در ۲۵ سال آینده اسرائیلی وجود نخواهد داشت و با آزادی قدس خواهیم دید که مؤمنان بر ظالمان غالب هستند.

فریاد «مرگ بر اسراییل» در جنوب آذربایجان غربی طنین انداز شد

وی با بیان اینکه مسلمانان می دانند تا زمانی که حمایت های جهانی از مردم فلسطین تداوم داشته باشد، استکبار جهانی نمی تواند به اهداف شوم خود دست پیدا کند اضافه کرد: امروز مهمترین چالش استکبار جهانی، اسلام است و استکبار با تمام توان با آن مقابله می کند.

 آزادی قدس شریف و فلسطینیان مظلوم از زیر یوغ صهیونیست‌های غاصب، نقطه مشترک و اتفاق نظری است که همه نسل‌های انقلاب بر آن تاکید دارند و در راهپیمایی روز قدس امسال هم آن را فریاد زدند.

راهپیمایی روز قدس امسال هم نظیر ده ها راهپیمایی سال های پیش همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی برگزار شد و مردم، شعار متعالی دفاع از مظلوم را در آن فریاد زدند.

حضور پرشور همه نسل های انقلاب از پیرمردان و پیرزنان ۶۰ و ۷۰ ساله گرفته تا مردان و زنان متولد سال های ابتدایی انقلاب اسلامی و جوانان دهه ۷۰ و ۸۰ و حتی کودکان دهه نودی، در این راهپیمایی بسیار چشم نواز بود و نشان می داد که آرمان های انقلاب اسلامی نسل به نسل در انتقال است.

کودکانی که با پیروی از پدران و مادرانشان، گاه دست در دست آنان و گاه در آغوش پدرانشان، مشت های گره کرده را در طنین «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» نشان می دادند و پدرو مادرانشان نیز بر این صحنه افتخار می کردند.

روز قدس امسال، روز قدس نسل های مختلفی بود که نه تنها دلبستگی خود را به اسلام و انقلاب، بلکه پیروی خود را به همه آرمان های همان سال های ابتدایی انقلاب به نمایش گذاردند و تاکید کردند که ما هنوز هم با گذشت ۴۴ سال از انقلاب شکوهمند اسلامی، آماده ایم و در راه دفاع از انقلاب از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنیم.

آنان، در روز قدس امسال نشان دادند که کودکان و نوجوانان و جوانان امروز ایران اسلامی، همچنان استوار و پایدار ایستاده و این استواری از پدران و مادران و پدربزرگ ها و مادربزرگ ها به ارث برده اند.

«زهرا سادات»، دختر ۹ ساله ارومیه ای که با ماسک کنار مادر خود ایستاده بود تا راهپیمایی آغاز شود، با همان لحن کودکانه خود در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره علت حضور در راهپیمایی امروز گفت: من آمده ام تا شعار مرگ بر اسراییل سر دهم.

وی ادامه داد: من از تلویزیون می بینم که دختران و پسران هم سن و سال من توسط نیروهای اسراییلی، دستگیر می شوند و همیشه ناراحت آن هستم که چگونه اذیت و آزار آن سربازان را تحمل  می کنند.

مادر او هم که متولد اواخر دهه ۷۰ بودگفت: از چندین روز پیش، زهراسادات به دنبال این بود که در این راهپیمایی شرکت کند و حتی امروز، با زبان روزه به این راهپیمایی آمده تا به گفته خودش، اثرش بیشتر باشد.

محدثه محمدزاده افزود: حضور در راهپیمایی ها و آیین های این چنینی، نسل به نسل در ایران اسلامی ادامه یافته و ما رهرو پدران و مادران خود در دفاع از مظلوم و مبارزه با ظالم هستیم.

آزادی قدس شریف؛ نقطه اتفاق نظر همه نسل های انقلاب اسلامی

جوانان و نوجوانان هم در این راهپیمایی حضوری پرشور داشتند، پسرانی که به گفته خودشان، گروهی در این راهپیمایی حاضر شده بودند، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کردند که ما همیشه در این نوع مراسم حضور می یابیم و وظیفه اصلی ما همین حضور است.

سعید، آرمان، رضا، محمدرضا، محمدامین و امیرعلی، ۶ نفری بودند که در کنار صفوف دیگر، برای خود صفی تشکیل داده بودند و پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را حمل می کردند، نیز همپای دیگر مردم ارومیه در راهپیمایی حضور داشتند.

سعید به نمایندگی از آنان گفت: این چندمین بار است که در راهپیمایی های این چنینی حاضر می شوند و همیشه هم مشت هایشان علیه ظالم گره کرده بوده است.

او اضافه کرد: ما از بزرگترهای خود یاد گرفته ایم که حامی مظلوم و ستمدیده باشیم و علاوه بر شهر و دیار خود، باید مظلومان جهان را نیز حمایت کنیم.

آزادی قدس شریف؛ نقطه اتفاق نظر همه نسل های انقلاب اسلامی

علاوه بر این نسل های کودک و جوان، میانسالان و پیرمردان و پیرزنان هم با زبان روزه، حضوری پرشور در این راهپیمایی داشتند؛ «سیدعلی احمدپور» دیگر شهروند ارومیه ای هم که محاسنی سفید کرده بود، در گفت و گو باخبرنگار ایرنا گفت: کمتر سالی را یاد دارم که در راهپیمایی ۲۲ بهمن یا روز قدس حضور نداشته باشم و البته در سال های گذشته، دوستانی داشتم که با هم در راهپیمایی ها شرکت می کردیم که متاسفانه ۲ نفر از آنان در سال های گذشته از دست دادم.

این شهروند ارومیه ای اضافه کرد: وظیفه ما حضور در چنین راهپیمایی است چرا که طبق آیه شریفه قرآن، «دست خدا همیشه با جماعت است» و خداوند همواره جماعت را پشتیبانی و حمایت می کند.

در پایان این مصاحبه ها تقریبا بخش مهمی از راهپیمایی را پشت سر گذاشته بودم و به این فکر می کردم که با وجود همه یاس افکنی ها و پمپاژهای خبری و رسانه ای غرب و شبکه های ماهواره ای، هنوز حضور پرشور مردم در این راهیپمایی ها وجود دارد و مردم پایبند به اصول و آرمان های خود بوده و هستند.

این پایبندی و پایمردی، می تواند تا نسل های دور نیز همچنان ادامه یابد و آرمان های انقلاب اسلامی را نسل به نسل و سینه به سینه منتقل کند که همین امر، ستونی سترگ برای تداوم انقلاب شکوهمند اسلامی و آرمان حمایت از قدس، حمایت از مظلوم و حمایت از ملت های آزاده جهان است.

به گزارش ایرنا، امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، شانزدهم مرداد سال ۱۳۵۸ در پیامی تاریخی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان هر سال را به عنوان روز قدس تعیین کردند و آن را روز حیات اسلام نامیدند.
تا امروز، هر ساله نه فقط ایرانیان بلکه آزادیخواهان بسیاری از کشورهای جهان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با فریاد خود همبستگی بین‌المللی با مردم فلسطین و حمایت از حقوق قانونی آنان را اعلام می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست