اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  رییس اداره مشارکتهای مردمی و مدارس غیر دولتی اداره کل آوزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: ۱۸ باب مرکز آموزشی غیر مجاز در حوزه مشاوره و خدمات آموزشی و کنکور، شناسایی و همراه با مدارک و مستندات به دادستانی معرفی شدند.

رضا علیخانلو افزود: وظیفه آموزش و پرورش شناسایی و معرفی مراکز غیر مجاز آموزشی به مراجع قضایی و انتظامی است و این اداره کل هیچ دخالتی در پلمب و فک پلمب این مراکز غیر مجاز ندارد.

او بیان کرد: در این راستا در اجرای  نامه اسفند ماه ۹۹ معاون دادستان با همکاری نواحی دوگانه ارومیه تعداد ۱۸ باب مرکز آموزشی غیر مجاز که بدون اخذ مجوز از آموزش و پرورش در حوزه مشاوره و خدمات آموزشی و کنکور به دانش آموزان ارائه خدمات می دادند شناسایی و همراه با مدارک و مستندات در تیر ماه سال ۱۴۰۰ به دادستانی معرفی شدند.

علیخانلو گفت: بدلیل عدم ارسال گزارش اقدامات، نامه پیرو پیگیری اقدامات به دادستانی مجددا نوشته شده است.

رییس اداره مشارکتهای مردمی و مدارس غیر دولتی اداره کل اموزش و پرروش اذربایجان غربی گفت: برخورد با مراکز آموزشی غیردولتی دارای مجوز از آموزش و پرورش  که موسسان و مدیران این مراکز از انجام وظایف مندرج در قانون  تخلف بکنند برابر ماده ۳۵ قانون تاسیس و اداره کرد مدارس و مراکز آموزشی غیردولتی برعهده شورای نظارت بر مدارس و مراکز آموزشی غیردولتی استان است.

او ادامه داد: دراین راستا بازدید از مراکز آموزشی غیردولتی و احصاء تخلفات و ارسال به شورای نظارت استان برابر اهداف شاخصهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش   جز  وظایف  مدیریت آموزش و پرورش نواحی و مناطق تابعه استان می باشد.

علیخانلو تاکید کرد: ارسال تخلفات مراکز آموزشی غیردولتی مجاز در سال جاری می بایست بر اساس آئین نامه جدید وزارتی رسیدگی به تخلفات موسسان و مدیران مدارس و مراکز غیردولتی صورت گیرد.

علیخانلو گفت: تخلفاتی که خارج از مفاد این ائین نامه به شورای نظارت استان ارسال شود قابل رسیدگی نخواهد بود چون در صورت اعتراض موسس یا مدیر، رای شورای نظارت استان  در شورای نظارت مرکزی ابطال خواهد شد.

او بیان کرد: در این راستا  در شش ماهه دوم سال ۱۳۹۹ برای برخی مراکز آموزشی غیردولتی دخترانه متخلف ناحیه یک ارومیه بویژه در بحث تخلف  بکارگیری مشاور و نیروی غیر همجنس آرای تنبیهی از توبیخ موسس و مدیر تا تعطیلی یکساله مرکز صادر شده است که بدلیل اعتراض موسسان به شورای نظارت مرکزی، آراء صادره استان، قطعی و اجرا نشده است.

رییس اداره مشارکتهای مردمی و مدارس غیر دولتی اداره کل اموزش و پرروش اذربایجان غربی تصریح کرد: در هفت ماهه سال جاری هیچ پرونده تخلفی در خصوص  بکارگیری نیروی غیر همجنس، اضافه دریافت شهریه و …. در قالب آئین جدید رسیدگی به تخلفات موسسان و مدیران مراکز آموزشی غیردولتی در ارومیه به شورای نظارت استان ارسال نشده  است.

او اضافه کرد: دو مورد جابجایی مرکز آموزشی بدون اخذ مجوز به شورای نظارت استان ارسال شده بود که بدلیل عدم رعایت مفاد آئین نامه رسیدگی به تخلفات به ناحیه یک برگشت داده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست