اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: سامانه معاملات املاک و مستغلات خدمات رایگان به عموم مردم ارائه می دهد.

جلال تقی دخت اظهار  کرد: عموم مردم می‌توانند با مراجعه به این سامانه بدون پرداخت وجه نسبت به ثبت قرارداد اجاره و دریافت شناسه رهگیری اقدام نمایند.

او ادامه داد: آدرس این سامانه srem.ir بوده و خدمات ثبت قرداد اجاره و دریافت شناسه رهگیری در آن کاملا به صورت رایگان به عموم مردم ارائه می شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: در راستای رصد و نظارت بر بازار مسکن، ثبت کلیه معاملات املاک و مستغلات اعم از خرید، فروش، پیش خرید، پیش فروش، رهن و اجاره مسکن برای متعاملین در بنگاه‌های مشاوران املاک توسط بنگاه‌ها و برای سایر متعاملین خارج از بنگاه‌های مشاوران املاک توسط خود متعاملین، در سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور و ثبت قرارداد، اخذ شناسه (کد) رهگیری بدون اخذ هزینه الزامی است.

تقی دخت افزود: این سامانه صرفا برای کسانی قابل استفاده است که قصد ایجاد قرارداد اجاره جدید یا دریافت کد رهگیری دارند.

او بیان کرد: برای استفاده از قابلیت‌های این سامانه، ضروری است که متقاضی ابتدا در سامانه ملی املاک و اسکان کشور اطلاعات هویتی، مشخصات املاک تحت مالکیت، محل اسکان و دیگر موارد را تکمیل و ثبت کند.

 معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: متقاضیان در صورت تکمیل اطلاعات مورد نیاز در سامانه املاک و اسکان، می‌توانند در همین سامانه (سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور) نسبت به ایجاد قرارداد اجاره املاک تحت مالکیت خود اقدام کنند.

تقی دخت بیان کرد: در حال حاضر، فقط امکان ایجاد قرارداد اجاره برای املاک دارای سند ۶ دانگ امکان پذیر است و بعد از ثبت قرارداد، کد رهگیری قرارداد در اختیار طرفین قرارداد قرار می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست