اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : دستکاری پرونده انتخاب رشته کنکور، آینده تحصیلی جوانی در آذربایجان غربی را تغییر داد و با شکایت شاکی، پرده از خیانت در دنیای دوستی برداشته شد.

سرهنگ اکبر نصرتی، رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌غربی در خصوص جزئیات این خبر گفت: در پی مراجعه فردی مبنی بر اینکه فرم انتخاب رشته کنکور وی توسط فرد دیگری تغییر داده شده و موجب از دست رفتن آینده تحصیلی‌اش شده است، موضوع با جدیت در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

سرهنگ نصرتی ادامه داد: در تحقیقات به عمل آمده از شاکی اعلام داشت در هنگام انتخاب رشته کنکور چند روز بعد از انتخاب رشته، کدی را دریافت نموده که بلافاصله بعد از آن شخص ناشناسی با شاکی تماس برقرار کرده و با ترفندهایی، کد ارسالی به وی را درخواست می‌کند و شاکی بدون هیچ اطلاعی و با اعتماد بی‌جا کد را در اختیار فرد تماس گیرنده قرار می‌دهد.

او افزود: با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد که کد مذکور مربوط به انتخاب رشته بوده که منجر به دسترسی غیرمجاز شده است.

سرهنگ نصرتی افزود: با توجه به حساسیت موضوع، با تلاش‌های مستمر و اقدامات کارشناسی و فنی صورت گرفته فرد خاطی که از دوستان صمیمی شاکی بود، شناسایی و در مواجهه با ادله قاطع پلیس ضمن اعتراف به عمل خلاف قانون خود، هدف از این کار را حسادت و رقابت تحصیلی اعلام کرد.

رئیس پلیس فتا استان گفت: متهم پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شد.

سرهنگ نصرتی با اشاره به اینکه سهل‌انگاری و اعتماد بی‌جا به دیگران ریشه بسیاری از گرفتاری افراد در فضای مجازی است، گفت: به هیچ عنوان به افراد غیر اعتماد نکرده و کدهای دریافتی از طریق پیامک را در اختیار دیگران قرار ندهید، چرا اینکه این کدها ممکن است مربوط به سامانه‌های شما از جمله سامانه‌های بانکی و … باشد.

او در پایان از شهروندان خواست: در صورت داشتن هر گونه سوال و گزارش مواد خلاف قانون از طریق سایت پلیس فتا(www.cyberpolice.ir) با کارشناسان در میان بگذارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست