اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : امروز نخستین جشنواره منطقه‌ای تخت‌سلیمان با حضور فعالان گردشگری پنج استان شمال غرب کشور در تکاب افتتاح شد.

 فرماندار تکاب در آیین گشایش جشنواره منطقه ای گردشگری تخت سلیمان اظهار کرد: تخت سلیمان چهارمین اثر ایرانی ثبت شده در فهرست جهانی یونسکو است و بقایای آثار معماری این مجموعه جهانی یکی از بزرگترین نماد فرهنگی، ‌مذهبی و سیاسی زمان خود بوده که نقش تخت جمشید عصر خود را ایفا می کرده است.

محمود زمانی تاکید کرد: برگزاری این جشنواره عامل مهمی در توسعه و رونق گردشگری، اقتصادی شهرستان است و امیدواریم برگزاری این جشنواره ها تداوم یافته و زمینه رونق بیشتر شود.

فرماندار تکاب با بیان اینکه تکاب قابلیت تبدیل شدن به محور گردشگری شمال غرب کشور را دارد، تصریح کرد: در حال حاضر بستر حمایتی از فعالان و سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری فراهم شده و مجموعه مدیریتی تکاب آماده پذیرش فعالان بخش خصوصی و همکاری جهت رونق صنعت گردشگردی منطقه است.

زمانی ضمن اشاره به ظرفیت های گردشگری تکاب ادامه داد: در این شهرستان۲۱ معدن سنگ فعالیت دارند که معادن طلای تکاب با تولید ۱۴۰ تن، ۴۰ درصد ذخیره انباشت طلای کشور را به‌خود اختصاص داده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی نیز در این جشنواره گفت: این جشنواره که یکی از هفت رویداد ملی گردشگری کشور به شمار می‌رود که در راستای جذب فعالان گردشگری و سرمایه‌گذاران و حضور و مشارکت فعال آنان به مدت ۲ روز در تکاب برگزار می‌شود.

او افزود: در راستای برگزاری این جشنواره تور گردشگری بازدید از جاذبه های طبیعی تکاب و صعود و فرود از زندان سلیمان روز جمعه ۱۵ آذرماه انجام می شود.

جلیل جباری افزود: این جشنواره قطعا تاثیر مهمی در راستای تحقق اهداف گردشگری منطقه خواهد داشت و مقرر شده تا تسهیلات سرمایه‌گذاری بدون هیچ‌گونه محدودیتی از سوی صندوق توسعه ملی به فعالان بخش گردشگری پرداخت ‌شود.

او ادامه داد: سالانه ۸۰ هزار گردشگر داخلی و پنج هزار گردشگر خارجی از مجموعه تخت سلیمان تکاب بازدید می‌کنند  واقامت گردشگران در مجموعه‌های اقامتی تکاب نسبت مدت مشابه سال گذشته ۴۹ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: جشنواره منطقه ای تخت سلیمان زمینه و بستری برای برگزاری جشنواره ملی در تکاب در سال آینده به شمار می‌رود و ظرفیت و گام مهمی برای جهش صنعت گردشگری تکاب است.

جباری گفت: تلاش می‌کنیم با افزایش اعتبارات و توسعه زیرساخت‌ها زمینه حضور و مشارکت بیشتر فعالان گردشگری و سرمایه‌گذاران در راستای رونق صنعت گردشگری تکاب را فراهم کنیم.

او در خصوص وضعیت نامناسب مسیر منتهی به مجموعه جهانی تخت سلیمان هم تصریح کرد: بهبود زیرساخت و راههای این شهرستان به طوری که آسیبی به آثار طبیعی و تاریخی نرسد در دستور کار قرار می گیرد.

مدیرکل جذب و سرمایه‌گذاری استانداری آذربایجان‌غربی  نیز گفت: شهرستان تکاب با مجموعه جهان تخت سلیمان می‌تواند به عنوان یک برند گردشگری بین‌المللی در سطح جهان تبدیل شود.

«عزت‌الله بهاری خواجه» اظهار داشت: این شهرستان در بیشتر زمینه‌ها از جمله گردشگری، معادن و منابع طبیعی از پتانسیل‌های بسیار مناسبی برخوردار است ولی با وجود این جزو ۳۱ شهرستان کم‌برخوردار کشور محسوب می شود که این امر جای تامل دارد.

وی با اشاره به وجود جاذبه‌های متعدد گردشگری به ویژه مجموعه جهانی تخت سلیمان افزود: هر یک از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان در زمره یه چاه نفت برای آن محسوب می شود که منبع سرشاری برای آبادانی و توسعه این شهرستان و افزایش اشتغالزایی در منطقه به شمار می‌آید.

او تاکید کرد: ضعف در برندسازی از جاذبه‌های این شهرستان از مواردی است که تاکنون مورد بی‌توجهی مسوولان قرار گرفته است که در همین راستا تلاش می‌شود برندسازی تکاب به عنوان یک پروژه مهم در آذربایجان‌غربی در اولویت قرار گیرد تا به این شکل به جهان معرفی شود.

وی با قدردانی از برگزارکنندگان این جشنواره گردشگری در تکاب افزود: برگزاری این جشنواره قدم مهمی در راستای ایجاد برند برای این شهرستان است که باید تداوم داشته باشد.

«بهاری»، با بیان اینکه استانداری از همه کسانی که جهت سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف به ویژه گردشگری در این شهرستان استقبال می‌کند ادامه داد: با تمام توان آماده همکاری با همه سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در این زمینه هستیم.

در این جشنواره منطقه تخت سلیمان تکاب گروه‌های هنری و گردشگری و مسوولان پنج استان آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، زنجان و گیلان حضور دارند تا توانمندی‌ها و قابلیت‌های گردشگری خود را معرفی کنند.

در این آیین فیلم کوتاهی از معرفی آثار تاریخی و جاذبه‌های طبیعی تکاب برای حاضران در جشنواره پخش شد و گروه های موسیقی محلی به ارایه برنامه پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست