اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس سازمان بازرسی کل کشور از تشکیل قرارگاه نظارت بر اجرای قانون جوانی جمعیت در این سازمان خبر داد و بازرسان کل استانی را مکلف کرد نسبت به نظارت بر اجرای قانون جوانی جمعیت جدی باشند.

خدائیان در مراسم تکریم و معارفه بازرس کل استان آذربایجان غربی طی سخنانی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در مراسم سی و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) به تبیین راز تداوم و استمرار انقلاب اسلامی پرداخت.

وی با بیان اینکه امروزه که دشمن در تمام عرصه‌ها با شکست مواجه و توطئه‌هایش یکی پس از دیگری خنثی شده، با تبلیغات رسانه‌ای به دنبال ناکارآمد جلوه دادن نظام است، تصریح کرد: دشمن با فضای رسانه‌ای که در اختیار دارد تلاش می کند مسئولان نظام را فاسد معرفی کند، درحالیکه مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده‌اند که در جمهوری اسلامی ایران فساد سیستماتیک وجود ندارد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: اکثر مسئولان کشور افرادی دلسوز، زحمتکش و پاکدست هستند و اینجاست که وظیفه سازمان بازرسی کل کشور ایجاب می‌کند از طریق شفافیت و معرفی مدیران متعهد، دلسوز، متدین و پاکدست در راستای خنثی سازی توطئه‌های دشمنان، اقدام کند.

وی تاکید کرد: باید در بازرسی‌ها مدیران پاکدست شناسایی و به مردم معرفی شوند، البته با مسئولانی که که به مردم خیانت می‌کنند نیز برخورد جدی و بدون اغماض صورت گیرد.

خدائیان همه بازرسان را مکلف کرد که در نظارت و بازرسی‌ها دو بُعد حمایت از مسئولان پاکدست و زحمتکش و همچنین برخورد جدی و قاطع با مسئولانی که به دنبال منافع خود هستند را مورد توجه قرار دهند.

عضو شورای عالی قوه قضاییه با اشاره به وظیفه مهم سازمان بازرسی دایر بر نظارت بر اجرای قوانین و حسن جریان امور، بیان کرد: باید در نظارت‌ها بررسی شود که آیا قانون به درستی و در مجرای صحیح اجرا شده یا خیر و تا چه اندازه اقدامات صورت گرفته اثر بخش بوده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور بر نظارت به موقع و اثربخش سازمان تاکید کرد و با اشاره به اینکه مسئولان باید سایه نظارت را احساس کنند، گفت: نظارت باید به گونه‌ای باشد که زمینه شکل گیری هر سوءجریان با هشدار به موقع سازمان بازرسی از بین برود.

خدائیان با بیان اینکه مطابق قانون هشدار سازمان بازرسی ضمانت اجرا و نظارت این سازمان جنبه عام دارد، تصریح کرد: اگر هشداری از ناحیه سازمان بازرسی به یک مسئول ارائه و آن مسئول به هشدار بی‌توجه باشد و کار خلاف قانونی انجام شود، ضمانت اجرای کیفری دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گریزی به قانون جوانی جمعیت زد و با بیان اینکه نظارت بر اجرای این قانون با جدیت در سازمان بازرسی کل کشور دنبال می‌شود، اظهار کرد: حسب دستور ریاست قوه قضاییه در سازمان بازرسی قرارگاهی برای نظارت بر اجرای قانون جوانی جمعیت تشکیل شده است.

او گفت: در این قانون برای تک‌تک دستگاه‌های اجرایی وظیفه تعریف و در صورت عدم انجام تکالیف، ضمانت اجرای کیفری پیش بینی شده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌های اجرایی باید تکالیف پیش بینی شده در قانون جوانی جمعیت را با جدیت دنبال کنند، بازرسان کل استانی را مکلف کرد نسبت به نظارت بر اجرای قانون جوانی جمعیت جدی باشند و گفت: تکالیف دستگاه‌ها در استان‌ها در اسرع وقت به آن‌ها ابلاغ می‌شود و بازرسان موظفند بر اجرای آن نظارت کنند و اگر دستگاهی کوتاهی کرد مراتب به مراجع قضایی اعلام شود.

وی با بیان اینکه یکی از راه های مبارزه با فساد شفافیت است، گفت: تکلیف بازرسان این است که قوانین و مقررات هر دستگاه را مطالعه و وضعیت سامانه هایی که به منظور اجرای امور به صورت الکترونیکی باید ایجاد شود را بررسی کنند.

خدائیان خطاب به بازرس کل جدید استان آذربایجان غربی تاکید کرد که ارتباط با مردم به عنوان بهترین ناظران بر عمکرد مسئولان را مورد توجه قرار دهد و تاکید کرد: بر روی مسائل مهم استان تمرکز کرده، منافذ فساد را شناسایی و دست سودجویان به بیت‌المال و اراضی ملی را کوتاه کنید.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه باید از ظرفیت شورای هماهنگی دستگاه های نظارتی نیز استفاده شود، تاکید کرد در دادگستری شعبه های خاصی برای رسیدگی به پرونده های سازمان بازرسی تعیین شود.

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: سنگر بازرسی کل یکی از نهادهای پیشرو در خط مقدم مبارزه و شناسایی گلوگاه های فساد می باشد که هر چه قدر تقویت شود به همان میزان نتایج و بازخوردهای مطلوبی خواهد داشت.

وی افزود: اگر در این سنگر با قاطعیت و انسجام اقدام شود یقیناً نتایج مثبت آن در جامعه نمود خواهد داشت.

عتباتی ادامه داد: خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی توفیقی است که نصیب مسئولین شده، خصوصاً در سازمانی مانند بازرسی واقعاً توفیقی الهی است و قدردانی این نعمت الهی هم در خدمت گذاری بی منت و شبانه روزی است.

رئیس شورای قضایی استان در ادامه اظهار داشت: سازمان بازرسی کل کشور به عنوان یک نهاد عالی نظارتی با مسئولیتهای بسیار مهم و تاثیرگذار پیش بینی شده است که تقویت آن یعنی حسن اجرای قوانین و امور در کشور و اگر سازمان بازرسی در وظایف محوله موفق عمل کند یقیناً ریشه فساد خشکیده خواهد شد.

وی تاکید کرد: فساد اداری در سطح جامعه باور سوز هست و باورها وی مردم را تحت تاثیر قرار می دهد از این رو باید به سمت شناسایی نطفه ها و ریشه های فساد رفت و آنها را از بین برد که این خیلی بهتر از برخورد و مقابله می باشد.

مقام ارشد قضایی استان افزود: اگر نظارتها به موقع و در زمان خود انجام شوند یقیناً نیاز به برخورد قضایی و تشکیل پرونده نبوده و این حجم از باورسوزی را شاهد نخواهیم بود چرا که این نوع باور سوزی از ضربه دشمن بدتر است.

عتباتی به ریل گذاری اهداف نظارتی بازرسی تاکید کرد و گفت: آن چیزی که بسیار تاثیرگذار می باشد این است که باید برنامه ریزی دقیق و منظم و هدفمند برای نظارتهای دائمی و مستمر جهت برچیدن ریشه فساد صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه به وسعت مرزهای استان و موقعیت استراتژیک آن هم اشاره و تاکید کرد باید از تمام ظرفیتها برای ارتقاء این استان بهره گرفت و آسیب ها و فساد را شناسایی و ریشه های آن را خشکاند تا امکان تعالی و رشد استان در همه ابعاد فراهم گردد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور ؛ گفتنی است در پایان این مراسم از زحمات دده جانی سرپرست بازرسی کل استان تقدیر و روح الله محبوبی به عنوان بازرس کل استان معرفی گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست