اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : معاون آموزش و ترویج مشارکت های مردمی حفاظت محیط زیست کشور گفت: در دولت سیزدهم توجه به محیط زیست در راس امور است.

مرادی امروز ۱۵ اسفند در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل حفاظت محیط زیست استان که در سالن جلسات اداره کل برگزار شد، افزود: با توجه نقش محیط زیست در توسعه یک کشور در دولت سیزدهم توجه به محیط زیست در راس امور است.

وی با اشاره به اینکه در دولت چرخش مدیریت به عنوان یک محور اصلی توسعه سازمانی و کمک به حرکت سریع سازمان محیط زیست است، تصریح کرد: آذربایجان غربی به لحاظ سرمایه انسانی بسیار قوی است و توسعه درون زای مدیریتی در این استان اتفاق افتاده است.

مرادی افزود: محیط زیست آذربایجان غربی دارای ویژگی ها و پتانسیل های است که مغفول مانده باید از این ویژگی ها در جهت توسعه استان و ایجاد نشاط و امید استفاده کرد.

وی با تاکید به اینکه با توجه به شرایط محیط زیستی استان از مدیران توقع کار جهادی و انقلابی را داریم، خاطر نشان کرد: سازمان حفاظت از محیط زیست یک سازمان مردم پایه است و با حضور مردم می توان به حفظ محیط زیست کمک کرد.

معاون آموزش و ترویج مشارکت های مردمی حفاظت محیط زیست کشور اظهار کرد: سازمان های مردم نهاد استان در حوزه محیط زیست باید پای کار بیایند و با افزایش سمن ها در این حوزه حضور جدی داشته باشند.

مرادی با تاکید به اینکه بخش عمده آموزش ها وتوسعه سواد محیط زیستی توسط رسانه ها رخ می دهد، یاد آور شد: رسانه ها باید پای کار بیایند و از هر بستری در جهت بسط سواد محیط زیستی و آگاهی های محیط زیستی استفاده کنند.

وی ادامه داد: در تبیین مباحث محیط زیستی نباید کوتاهی کرد بنابراین در دوره جدید باید بحث جهاد تبیینی رخ دهد.

سرپرست معاونت امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی هم گفت: وضعیت تالابهای استان مناسب است.

یاسر رهبردین افزود: با وجود کم آبی ها تلاش شد آب تالاب های استان تامین شود بنابراین تالاب های استان در وضعیت مناسبی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی دارای ۳تنوع زیستی است، تصریح کرد: به هرکدام از این تنوع های زیستی باید حساس بود تا آذربایجان غربی به یک استان خاص از نظر پوشش گیاهی، جانوری و حیات وحش تبدیل شود.

رهبردین با تاکید به اینکه همکاری ها در بخش تالاب ها بسیار خوب است و تخصیص سهم آب تالاب ها براساس شرایط انجام می شود، اظهار کرد: همین همکاری و تخصیص به موقع آب منجر شده تالاب های استان از نظر زیست محیطی شرایط بهتری نسبت به دریاچه ارومیه داشته باشند.

سرپرست معاونت امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: اصلی ترین مسئله در استان ما با توجه به شرایط بارش ها و خشکسالی ها، کم کردن کشت محصولات پر آب بر و حرکت به سمت صنایع کم آب بر است که موجب توسعه استان و کاهش محرومیت  خواهد شد.

رهبردین با اشاره به اینکه نیازمند کمک سازمان  محیط زیست برای  حرکت به سمت صنعتی شدن استان هستیم، یاد آور شد: باید از سرمایه گذاری هایی که در محیط زیست تاثیر گذار هستند، حمایت شود.

وی ادامه داد: جداسازی حریم بستر تالاب ها شروع شده و  در سال آینده نیز این عملیات در تمامی تالاب های استان انجام خواهد شد.

سرپرست جدید اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی نیز  گفت: محیط زیست کمک حال توسعه استان است.

سعید شهند افزود: سازمان حفاظت محیط زیست کمک حال توسعه استان است و در این راه کوتاهی نخواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه سازمان محیط زیست توسعه را هدایت خواهد کرد، تصریح کرد: ریل توسعه استان توسط محیط زیست روغن کاری خواهد شد.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی یاد آور شد: جهل و بی اطلاعی، فقر و بی کاری ۳دشمن محیط زیست استان است که با مقابله با این ۳مورد مسیر پیشرفت و توسعه این سازمان پیش خواهد رفت.

شهند با اشاره به اینکه رسانه ها و سازمان های مردم نهاد استان سهم مهمی در حفاظت از محیط زیست دارند، اظهار کرد: سمن های فعال در بحث محیط زیست باید با آگاهی بخشی و اطلاع رسانی و آموزش کمک حال محیط زیست باشند.

وی ادامه داد: حفاظت از تالاب ها، حیات وحش ، محیط زیست استان با جدیت بیشتری ادامه خواهد یافت.

در این مراسم از زحمات مهران نظری تقدیر و سعید شهند به عنوان سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی معرفی شد.

سعید شهند قبل از این مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل بود.

ریاست پارک ملی دریاچه ارومیه،ریاست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارومیه،ریاست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر در استان تهران و همچنین مدیریت حراست ادارات کل حفاظت محیط زیست استانهای آذربایجان غربی و تهران از دیگر سوابق مدیریتی وی  است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست