اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و رئیس مرکز بهداشت شهرستان ارومیه گفت: روند ابتلا به اُمیکرون در کشور با شیب تند در حال افزایش بوده و روند مراجعین سرپایی در حال افزایش است بطوریکه از هفته آخر دی تا کنون مراجعین سرپایی ۱۵۰ درصد افزایش یافته است.

 احسان ریخته گر، در جلسه مقابله با کرونای استان با اشاره به افزایش موارد فوتی در طی هفته گذشته اضافه کرد: سویه غالب در کشور اُمیکرون است و رفتار بیماری کرونا غیر قابل پیش بینی می باشد و ضعیف دانشتن عملکرد این سویه ، سهل انگاری و ساده انگاری است

او ادامه داد: تقویت نظام مراقبت فعال بیماری بصورت هدفمند، استفاده گسترده از ماسک های با کیفیت ، پوشش حداکثری تزریق دوز سوم، افزایش تهویه اماکن و وسایط نقلیه عمومی، اجتناب از تجمعات خصوصا در مکانهای بسته از راههای کاهش خطر ابتلا به بیماری می باشد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان ارومیه از فعال بودن ۵۴ مرکز ۱۶ ساعته در سطح استان برای کاهش بار مراجعات به مراکز درمانی و از اتوبوسهای سیار به عنوان پایگاههای تزریقی در دسترس در سطح استان خبر داد.

پوشش ٨٠ درصدی دز دوم واکسن کرونا در آذربایجان غربی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به آخرین رنگبندی شهرهای استان افزود: در سطح استان ۸ شهر زرد و بقیه شهرها آبی هستند.

محمدامین ولی زاد ضمن تاکید بر اهمیت واکسیناسیون کرونا اضافه کرد:  پوشش دز اول بالای ۹۰ درصد و پوشش دوز دم بالای ۸۰ درصد و پوشش دوز سوم بالای ۲۰ درصد است که از متوسط کشوری (۲۴درصد)  پایین تر است و امید است با همکاری مردم فهیم استان شاهد افزایش پوشش دوز سوم باشیم.

او ادامه داد: بیمارستانها و مراکز بهداشتی طبق پروتکل ابلاغی وزارت بهداشت در حد موج پنجم آمادگی دارند.

مقام عالی عرصه سلامت استان گفت: در راستای اقناع سازی مردم برای تزریق واکسن، آموزشها از طریق صدا و سیمای استان و مهاباد انجام می شود که همکاری خوبی با دانشگاه علوم پزشکی دارند.

ولی‌زاد با اشاره به پایین بودن رعایت شیوه نامه های بهداشتی در سطح کشور و استان گفـت: زدن ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، شستن دستها و دوری از اجتماعات از مهمترین ابزارها برای گذر از موج ششم با کمترین آسیب می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست