اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : بسیجیان پیر و جوان آذربایجان غربی با عشق به پرچم مقدس جمهوری اسلامی بار دیگر با خلوص نیت لباس خدمت بر تن کردند و برای امیدآفرینی در مناطق محروم و نمایش اقتدار در مرحله دوم از رزمایش سراسری اقتدار عاشورایی کمر همت بستند.

رزمندگان ارومیه ای ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه ۲۲ شهریور برابر با سوم ماه محرم برای شرکت در «رزمایش سراسری اقتدار عاشورایی بسیج سپاهیان حضرت محمد رسول الله (ص) ۲ » از مقابل مصلی ارومیه و نقاط دیگر شهر به سمت خیابان امام ۲ پیاده روی کردند.
عاشقی، برای دور کردن بلا اسفند دود می کرد و دریادل دیگری بی سیم به دست و سربند یا ابوالفضل بر پیشانی، لبیک می گفت؛ روحانی بسیجی پیشکسوتی هم با سربند یا حسین مظلوم این عاشقان آبادانی و امنیت را از زیر قرآن عبور می داد.
در قسمت دیگر شهر در میدان ایالت این سربندها جشنواره رنگ ها را به نمایش گذاشته بود؛ احتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی، یادآور دوران جنگ برای پیشکسوتان و «یا حسین»، «یا حسین مظلوم»، «یا حسین شهید»، « باولایت تا شهادت» و «یا ابوالفضل» پرطرفدارترین سربندها در بین نوجوانان و جوانان بسیجی این رزمایش بود.
بلندگوهای میدان ایالت با پخش سرودهای دوران جنگ بر شور و حال این رزمایش می افزودند و شعارهای «لبیک یا حسین»، «لبیک یا زینب»، «حسین حسین شعار ما شهادت افتخار ما» و «ما همه سرباز توییم خامنه ای/گوش به فرمان توییم خامنه ای» در فضای خیابان امام خمینی (ره) طنین انداز بود.
گردان‌های بیت‌المقدس پس از پیاده روی در سطح شهر در قالب ۶ گردان در پایان در خیابان امام ارومیه تجمع کردند تا اقتدار عاشورایی خود را به رخ دشمنان بکشنند و بارقه های امید را در دل دوستان روشن کنند.
سردار حبیب شهسواری فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی و هیات همراه در ابتدای مراسم با نوای گروه موزیک به شهدای استان ادای احترام کرده و از گروه های جهادی و گردان های حاضر در تجمع بازدید کردند.
سردار شهسواری در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه رزمایش سراسری سپاهیان محمد رسول الله ( ص ) یاد آور اعزام سپاهیان ۱۰۰ هزار نفری به جبهه های جنگ در سال ۱۳۶۵ است، گفت: بسیجیان سلحشور با شرکت در این رزمایش و نمایش انسجام و وحدت نیروهای انقلاب حماسه ماندگار دیگری خلق کردند تا اقتدار و آمادگی خود را به رخ دشمنان نظام بکشانند.

وی با اشاره به اینکه بسیجیان این رزمایش با اقتدار و صلابت پیام وحدت و انسجام ملی را به گوش همه رساندند، افزود: تقویت روحیه امید و نشاط در بین رزمندگان و ایجاد یاس در بین دشمنان و نیز آموزش تکنیکی و تاکتیکی بسیجیان از اهداف مهم این رزمایش است.

او اضافه کرد: گروه های جهادی آذربایجان غربی در عرصه های عمرانی، فرهنگی، آموزشی و بهداشت و سلامت تحت عنوان خدمت بی منت پای کار آمدند و حضور پرشور بسیجیان استان در این رزمایش نشانگر تبلور وحدت، ولایت پذیری و سربازی برای ولایت است.
سردار شهسواری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری تاکید کرد: جنگ روانی دشمن، جنگ اقتصادی و مقابله با پیشرفت و اقتدار ملت از حربه های دشمنان برای ایران است و باید با صمیمت و انسجام ملی در برابر این توطئه ها ایستاد.
پس از سخنرانی سردار شهسواری بسیجیان لبیک گویان از دروازه قرآن عبور کردند و گردان ها به اردوگاه های تعیین شده و گروه های جهادی به منظور خدمت رسانی به ساکنان مناطق حاشیه شهر بدرقه شدند.
۲ گروه جهادی به روستای «بادکی» از توابع ارومیه اعزام شدند تا در کنار امیدآفرینی برای مردم محروم منطقه در ساخت خانه های محروم تا حد توان مشارکت و روحیه انسجام ملی را در عمل پیاده کنند.

بسیجیان ۱۷ و ۱۸ ساله مشتاق سازندگی در قسمتی از این روستا بی توجه به نگاه روستاییان متعجب در ساخت یک خانه محروم آستین بالا زدند و نوبتی به جا به جا کردن شن و آجر پرداختند.
تعداد اعضای این گروه از ۲ حوزه بسیج به ۲۵ نفر می رسید که با سربند «تا آخر ایستاده ایم» برای مشارکت در احداث این خانه سر از پا نمی شناختند.
در یخش دیگری از همین روستا ۱۶ دانش آموز بسیجی که کم سن و سال ترین آنان ۱۴ و بزرگترین شان ۱۷ سال داشت با اشتیاق غیرقابل وصفی از راه رسیدند.
«تا شب این خانه را تمام می کنیم» و «امروز یک ساختمان سه طبقه خواهیم زد» از سخنان با نشاط محفل پرشور این بسیجیان بود.
استاد بناکار نکته های لازم را به این نوجوانان توصیه می کرد و این قشر مشتاق با کمی بازیگوشی اما مودبانه از وی تبعیت می کردند.
خستگی در بین این بسیجیان لغت مهجوری بود و گاه گاهی با ذکر صلواتی نیروی از دست رفته خود را به دست می آوردند و برای خوشحالی یک خانواده با تمام توان در تکاپو بودند.

به گزارش ایرنا رزمایش سراسری اقتدار عاشوراییان بسیج سپاهیان محمد رسول الله (ص) ۲ با اعلام رمز ‘ لبیک یا حسین’ توسط سردار حبیب شهسواری در آذربایجان غربی آغاز شد.
این رزمایش روز گذشته با تجمع بسیجیان در خیابان امام خمینی (ره) ارومیه آغاز شد و با اعزام به اردوگاه‌های آموزشی جهت کسب آموزش‌های مختلف سیاسی، عقیدتی، اصول تاکتیک و ضد تاکتیک و رزمی به صورت علمی و عملی ادامه یافت.
رزمایش محمد رسول الله (ص) با شعار وحدت، ایستادگی و پیشرفت برگزار شد و امروز، جمعه ۳۴ گردان بیت المقدس در ۱۷ شهرستان استان با محوریت ستون کشی، اردوکشی، استقرار در مکان ها و اردوگاه های مشخصه این رزمایش را برگزار می کنند.
در این رزمایش، گردان های حاضر پس از آموزش، راهپیمایی شبانه ای را برای حضور در مراسم دعای کمیل انجام می دهند.
در مرحله پیشین رزمایش محمد رسول الله (ص) که از نهم شهریورماه جاری آغاز شده است، دانشجویان و دانش آموزان برای کمک به مردم محروم و روستایی در حوزه های عمرانی، فرهنگی، آموزشی و پزشکی در روستاها حاضر شده اند.

 

در این رزمایش خدمت، ۳۲۰ گروه جهادی با شرکت ۶ هزار و ۵۰۰ دانشجو و دانش آموز حضور دارند و این مرحله از اردوهای جهادی تا ۲۹ شهریور ماه جاری ادامه می یابد.
مرحله سوم این رزمایش نیز از پنجم مهرماه امسال در هفته دفاع مقدس با تجمع بزرگ و ۴۰ هزارنفری بسیجیان گردان های بیت المقدس در ورزشگاه تختی ارومیه اجرا می شود.
امسال چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و ۳۱ شهریورماه جاری نیز سی و هشتمین سالگرد آغاز جنگ تحمیلی است.
گزارش از: توحید محمودپور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست