اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : دادستان مرکز استان آذربایجان غربی در نشست هم اندیشی ایجاد وحدت رویه پیرامون پرونده های پزشکی قانونی که با حضور جمعی از قضات محاکم و دادسرا تشکیل شد گفت: پزشکی قانونی مرجع علمی و تخصصی است که نظریات علمی آن در راستای احقاق حق و اجرای عدالت بسیار مهم، حساس و تاثیرگذار است و در واقع یکی از بازوان توانمند دستگاه قضایی در احراز حقانیت و تعیین علت جرایم و کشف جرم می باشد.

حسین مجیدی، به نقش پزشکی قانونی در باب موضوع مهم محجورین پرداخت و آن را دارای اهمیت زیاد دانست و گفت : باید در این موارد نظرات پزشکی قانونی با کار کارشناسی دقیق باشد تا برخی افراد سودجو و کلاهبرداران نتوانند از امتیازات قانونی برخوردار شوند در حالیکه استحقاق آن را ندارند.

او اضافه کرد : تشکیل پرونده شخصیت امر مهمی هست که قانونگذار به آن تاکید کرده و باید در این مورد هم اقدامات لازم توسط پزشکی قانونی انجام گیرد.

دکتر روشنی، مدیر کل پزشکی قانونی استان  نیز در این نشست گفت: باتوجه به بیشترین ارتباط پزشکی قانونی با دادسراها و دادگستری ها، نیاز به ایجاد هماهنگی و هم افزایی دو مجموعه برای ایجاد رویه های واحد و هماهنگ در رسیدگی به پرونده ها و نیز اعلام نظرهای پزشکی قانونی است و با این هدف این جلسه تشکیل شده است.

دکتر روشنی به کثرت کار پزشکی قانونی و کمبود شدید نیروی پزشک و کادر در این اداره اشاره کرد و افزود: ۶۷ درصد پستها در چارت پزشکی قانونی استان خالی هستند و این کار را برای همکاران ما بسیار سخت می کند، طوریکه هر یک از آنها شاید کار ۴ نفر را انجام می دهند که این امر کار را با سختی و مشکل مواجه می کند و موجب کند شدن روند رسیدگی به پرونده ها می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست