اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی گفت: ادارات و دستگاه‌های دولتی حدود ۲ هزار میلیارد ریال به اوقاف و امور خیریه این استان بدهکار است.

حجت‌الاسلام ناصر جوانبخت روز سه‌شنبه در آیین معارفه رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه تکاب اظهار داشت: از این میزان یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال آن مربوط به نیروهای مسلح است.

وی درآمدهای موقوفات و رقبات استان را در سال جاری ۵۷۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: از این میزان ۵۳۰ میلیارد ریال در راستای اجرای نیت‌های واقفان هزینه شده است.

او با بیان اینکه این میزان درآمد موقوفات در بخش‌های بهداشتی، فرهنگی، مذهبی و آموزشی و روستاها هزینه شده است افزود: برخلاف برخی مطالب مطرح شده، درآمدهای موقوفات و رقبات هر شهر در همان شهر طبق نیت واقف هزینه می‌شود.

وی بیان کرد: علاوه بر این، از محل درآمدهای موقوفات امسال برای یکهزار و ۴۰۰ دانش‌آموز خانواده‌های کم‌بضاعت نیز بسته‌های آموزشی و کمک‌های تحصیلی اعطا شده است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه آذربایجان‌غربی درآمدهای موقوفات آذربایجان‌غربی در سال جاری را ۹۰ میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار داشت: درآمدهای مازاد بر مصرف موقوفات این استان در زمینه حمایت و توسعه حوزه‌های علمیه، خرید رقبات جدید و رفع نیازهای اجتماعی شهرهای استان هزینه خواهدشد.

وی با بیان اینکه سنددار کردن روستاهای موقوفه با اولویت روستاهای ۶ دانگ وقفی در آذربایجان‌غربی آغاز شده است ادامه داد: در چهار سال گذشته برای ۱۹ هزار رقبه در این استان سند مالکیت اخذ شده که از این تعداد ۹ هزار رقبه سنددار مربوط به تکاب است.

فرماندار تکاب نیز در این جلسه با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های توسعه‌ای ادارات باید اقتصاد محور باشد گفت: سازوکاری باید فراهم شود تا از درآمدهای موقوفات در راستای ایجاد اشتغال و رفع بیکاری در این شهرستان استفاده گردد.

محمود زمانی افزود: با اجرای طرح‌های مختلف اقتصادی و فرهنگی از جمله طرح گردشگری مذهبی توسط اداره اوقاف می‌توان گام‌های بزرگی در راستای ایجاد اشتغال برداشت.

وی با بیان اینکه تبدیل به احسن کردن موقوفات تکاب نیازمند فرآیند قانونی و مجوزهای لازم است اظهارداشت: حمایت از سرمایه‌گذاری در راستای ایجاد اشتغال از محورهای مهم مدیریت اجرایی این شهرستان به‌شمار می‌رود و برای تحقق این امر اداره اوقاف و امور خیریه نیز با رفع موانع و تسهیل سرمایه‌گذاری، بسترهای حمایت از تولید و اشتغال را در تکاب فراهم‌ کند.

فرماندار تکاب ادامه داد: اوقافی بودن زمین‌ها نباید خللی در روند سرمایه‌گذاری در این شهرستان ایجاد کند و بر این اساس علاوه بر حمایت‌های اداره اوقاف باید نگاه جامعه به وقف اصلاح و خدمات آن نیز تببین شود.

در این جلسه حجت‌الاسلام احمد خلف‌خانی به‌عنوان رئیس جدید اداره اوقاف وامورخیریه تکاب معرفی و از خدمات رئیس پیشین این اداره قدردانی شد.

آذربایجان‌غربی ۶ هزار و ۸۰۰ موقوفه و بیش از ۳۸ هزار رقبه دارد که ۳۱ هزار رقبه متصرفه و تحت اختیار اداره کل اوقاف و امور خیریه این استان است؛ یک سوم از مجموع رقبات متصرفه آذربایجان‌غربی به میزان ۱۱ هزار رقبه در شهرستان تکاب قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست