اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل صمت آذربایجان غربی از انجام بزرگترین مزایده معادن استان بزودی برای تعیین تکلیف ۳۰۰ معدن استان خبر داد.

عبدالحمید سرتیپی در نشست خبری در حاشیه بازید از شرکت اروم صنعت سامان ” اروم تریلر ” ، با اشاره به تاکید استاندار مبنی بر سلب صلاحیت معادنی که فعالیتی ندارند، افزود: طی سال گذشته ۱۶۱ معدن سلب صلاحیت شد، همچنین ۲۸۳ معدن نیز در اردیبهشت ماه امسال به مزایده گذاشته شد که بزرگترین مزایده معادن استان نیز بزودی برای تعیین تکلیف ۳۰۰ معدن برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ۲۵۰ معدن سنگ تزئینی با قابلیت تولید سالانه ۲.۵ میلیون مترمربع سنگ در استان وجود دارد، اظهار کرد: ۸۷ درصد معادن استان، سنگ تزئینی، لاشه و آهک است.

مدیرکل صمت آذربایجان غربی با اعلام حمایت از سرمایه‌گذاران برای راه‌اندازی واحدهای فرآوری مواد معدنی در استان گفت: در تلاشیم سرمایه‌گذاری‌ها در معادنی که مواد معدنی استخراجی دارای ارزش افزوده بالایی دارند، صورت گیرد. همچنین برای ایجاد واحدهای فرآوری معدنی نیازمند حضور شرکت‌ها و هلدینگ بزرگ دارای دانش فنی و تکنولوژی هستیم.

۵۵۵ معدن آذربایجان غربی دارای پروانه بهره برداری است

سرتیپی با بیان اینکه از ۸۰۰ معدن استان، ۵۵۵ معدن دارای پروانه بهره برداری است، اظهار کرد: طی بررسی‌های انجام شده مشخص شد، ۲۰۰ واحد تولیدی در استان برچیده شده و ۴۰۰ واحد تولیدی در استان نیز راکد است که پروانه فعالیت واحدهای برچیده شده، لغو شد، همچنین بخشی از واحدهایی صنعتی که با تکنولوژی قدیمی فعال بودند نیز در استان شناسایی شد تا نسبت به مدرن کردن و نوسازی آنها اقدام شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: طی دولت سیزدهم ۲۰۷ واحد صنعتی و معدنی راکد در استان احیا شده است.

سرتیپی از صدور ۲۰۷۰ پروانه صنعتی در استان خبرداد و گفت: طی ۶ ماهه نخست امسال، ۸۷ پروانه بهره برداری صنعتی در استان صادر شده است.

وی با بیان اینکه طی یک سال گذشته ۲۳۳۹ جواز تأسیس صنعتی در استان صادر شده که فرصت اشتغالزایی برای ۶۳ هزار و ۸۵۱ نفر را فراهم آورده است گفت: طی دو سال گذشته ۷۳۳ واحد جواز توسعه‌ای برای واحدهای تولیدی_صنعتی در استان صادر شده است.

مدیرکل صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌غربی تصریح کرد: سال گذشته ۱۹ هزار و ۲۰۰ جواز صنفی و امسال نیز بیش از ۱۲ هزار جواز صنفی صادر شده است.

۷۰۰۰ اشتغال در سامانه صمت از آذربایجان غربی ثبت شد

سرتیپی گفت: طی ۶ ماهه نخست سال جاری، ۷ هزار اشتغال در سامانه صمت ثبت شده است.

وی با اشاره به اهمیت جذب سرمایه‌گذار و رقابت بین استان‌ها برای جذب سرمایه گذار گفت: سال گذشته ۴۳ هزار میلیارد تومان در حوزه صنایع معدنی استان سرمایه گذاری شده است. وی با

وی با اشاره به اهمیت فعالیت سامانه جامع تجارت گفت: سالهای گذشته بدلیل نبود چنین سامانه‌ای، اطلاعات روشنی از میزان تولید محصولات و آماری از میزان فعالیت واحدهای مختلف تولیدی در دست نبود اما در حال حاضر با فعالیت این سامانه جامع تجارت آمار دقیقی از کالاهای تولیدی و وارداتی موجود است.

سرتیپی ادامه داد: چنانچه واحد تولیدی ۳ ماه پیاپی آمار و اطلاعات واحد مذکور را در سامانه ثبت نکرده باشد، از نظر سازمان صمت واحد تولیدی راکد محسوب می‌شود.

انحصار تولید تانکر LPG در ارومیه است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و خدمات کشاورزی ارومیه نیز در این نشست با بیان اینکه همجواری آذربایجان‌غربی با ۳ کشور، باعث شده رغبت مردم استان به فعالیت تجاری بیشتر باشد، گفت: سهم تجاری استان ۴۶ درصد است.

قاسم کریمی گفت: در بخش صنعتی، آذربایجان‌غربی قطب تولید تریلر است و با ۵ واحد تریلی سازی، ۷۵ درصد سهم تریلر سازی کشور مربوط به این استان است که امید است با حمایت‌های بیشتر، جهت صادرات ارزی، فرصتی بهتر برای رونق صنعت استان فراهم شود.

وی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت‌های ایجاد شده در این بخش، بسیاری از تولیدات تریلر در آذربایجان غربی به استان‌های مختلف کشور و حتی کشورهای دیگر صادر می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه ادامه داد: همچنین انحصار تولید تانکر LPG در ارومیه بوده که این امر نیز نشان دهنده کیفیت تولیدات در استان است.

اشتغال ۶۵۰ نفر در اروم تریلر

مدیرعامل شرکت اروم صنعت سامان ” اروم تریلر ” نیز در این نشست با اشاره به آغاز فعالیت این واحد صنعتی از سال ۱۳۷۹ در حوزه ساخت کمپرسی، یخچال، تانکر سوخت و… گفت: سالانه ۲ هزار دستگاه تانکر و یخچال و… و. در این واحد صنعتی تولید می‌شود.

رحیم بانی مسعود از بکارگیری ۶۵۰ نفر نیروی کار به صورت مستقیم در این واحد صنعتی خبرداد و افزود: محصولات و قطعات تولیدی این واحد صنعتی به کشورهای روسیه، ترکیه، عراق، عربستان، افغانستان و سایر کشورها صادر می‌شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست