اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : سومین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی با عنوان «همکاری‌های اسلامی برای دستیابی به ارزش‌های مشترک» امروز چهارشنبه ١٨ مرداد ماه در تالار وحدت ارومیه برگزار شد

در این همایش علما و شخصیت‌های مذاهب گوناگون اسلامی از ایران و کشورهای روسیه، ترکیه، سوریه، گرجستان و عراق در استان آذربایجان غربی با قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران در تالار وحدت کار خود را شروع کرد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی در این آیین گفت: زندگی اقوام و ادیان مختلف بدون مشکل و با نهایت آرامش نشانه تحقق واقعی شعار رنگین کمان اقوام و ادیان در آذربایجان‌غربی است.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی افزود: وجود مساجد، کلیساها و کنیسه‌ها در کنار هم و در یک خیابان، بزرگترین آتشکده زرتشتیان در تکاب، کلیسای ارامنه و ماکو از دیگر نشانه های وحدت در استان است.

او گفت: وجوب وحدت اسلامی و حرکت تفرقه میان مسلمانان در بیانات امام(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی جزو تاکیدات اصلی است که اهمیت وحدت برای رسیدن به نقطه تعالی و استقلال در این سخنان تبلور می‌یابد.

قریشی با تجلیل از برگزارکنندگان این کنفرانس اظهار کرد: اهمیت برگزاری اجلاس وحدت اسلامی بسیار زیاد بوده و قطعا اثرات این همایش و همنشینی در آینده تاثیرگذار بوده و وحدت اسلامی را تقویت می‌کند.

استاندار آذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت: خدا قرآن را منبع مشترک مسلمانان معرفی کرده، قرآن انسانها را به همدلی فرا خوانده و اولین نقطه مشترک بین مسلمین ایمان به خدا و پیامبر است و این نقاط مشترک انسانها را از اختلاف به همدلی می رساند.

محمد صادق معتمدیان با بیان اینکه دشمنان می دانند تنها راه نفوذ بین کشورهای اسلامی اختلاف افکنی بین مسلمین است، افزود: دشمنان در تلاشند با تبلیغ علیه اسلام اختلاف افکنی کنند تا قدرت اسلام در جوامع کمرنگ شود که اقدامات خصمانه و توهین به مقدسات و قرآن سوزی از نمونه های تلاش هدفمند دشمن بر ای ضربه زدن به اسلام است.

معتمدیان همچنین با بیان اینکه مقابله مردم با تهدیدات مختلف و حضور فعال در دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی، در سایه وحدت اسلامی به وجود آمده، خاطرنشان کرد: آذربایجان‌غربی و ارومیه به‌عنوان رنگین‌کمان اقوام ، ادیان و مذاهب شناخته شده است.

گفتنی است؛ بنا بر اعلام معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب در این بین المللی نمایندگان ۶ کشور آذربایجان، سوریه، گرجستان، روسیه، عراق و ترکیه حضور داشتند و ۲ هزار دعوت نامه برای شخصیت‌های کشوری برای حضور در این کنفرانس ارسال شده‌ و ۵۰ مهمان خارجی و ۵۰ مهمان ویژه داخلی در این کنفرانس حضور داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست