اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی گفت: ۸۰ درصد فارغ‌التحصیلان مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی در بخش خصوصی و دولتی مشغول کار می‌شوند.

امین رستم‌زاده روز یکشنبه طی نشستی با خبرنگاران به مناسبت گرامیداشت۳۹ مین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه ، جهاددانشگاهی به دنبال کارآفرینی در فضای آموزشی هستند، افزود: دانشگاه باید به جای دانش آموخته، کارآموخته تحویل جامعه دهد.

وی با بیان اینکه این دانشگاه هم‌اکنون ۶۵۰ دانشجو دارد، اضافه کرد: این تعداد دانشجو در ۱۰ رشته تحصیلی و در ۲ مقطع کاردانی و کارشناسی مشغول تحصیل هستند.

وی گروه پژوهشی جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی را از بهترین گروه‌های کشور خواند و بیان کرد: گروه پژوهشی این دانشگاه بر اساس چالش‌های استانی و منطقه‌ای شکل گرفت و رویکردی کاربردی دارد.

رستم‌زاده با اشاره به اجرای ۵۰ طرح مطالعاتی و پژوهشی توسط جهاد دانشگاهی استان، اظهار داشت: ارزش این طرح‌های پژوهشی ۱۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

او انجام یکهزار نمونه‌برداری شیمیایی، پایش پساب خروجی بیمارستان‌ها، تولید گیاهان دارویی و بررسی آلاینده‌های زیست محیطی معادن طلای تکاب را از جمله طرح‌های پژوهشی این نهاد عنوان کرد.

وی از ایجاد ۲ دفتر این نهاد در مناطق کم‌برخوردار ارومیه خبر داد و گفت: این دفاتر در راستای آگاهی‌بخشی به مردم، اجرای طرح‌های خدماتی و آموزش حقوق شهروندی و با حمایت دفتر امور اجتماعی استانداری آذربایجان‌غربی شکل گرفت.

رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی با اشاره به اجرای طرح پایلوت کشت گیاهان کم‌آب‌بر در ارومیه، سلماس و نقده بیان کرد: تسهیلات لازم به این طرح اعطا شده است و بیش از ۸۰ درصد پیشروی فیزیکی دارد.

وی با اعلام اینکه تنها آزمایشگاه تخصصی آنالیز زیست محیطی در منطقه متعلق به جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی است، اظهار داشت: در همین راستا برای بررسی آب شرب استان اردبیل قراردادهایی به امضا رسیده است.

رستم‌زاده از آغاز رایزنی‌ها برای احداث پارک کشاورزی در آذربایجان‌غربی خبر داد و افزود: در همین راستا استاندار آذربایجان‌غربی پیگیری‌های موثر داشت که جای قدردانی دارد.

وی همچنین به طرح گلخانه‌ای هوشمند این نهاد اشاره کرد و ادامه داد: این طرح در متراژی به اندازه ۶ هزار مترمربع و در مجاورت مجتمع پژوهشی احداث می‌شود.

رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی برگزاری چهارمین دوره حقوق شهروندی، مسابقات ملی دفاع سه دقیقه‌ای، هشتمین دوره مسابقات مناظره دانشجویی و جشنواره تولید محتوای دیجیتال را از دیگر اقدامات جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی عنوان کرد و اظهار داشت: چاپ ۲۳۷ عنوان کتاب تخصصی و ۲۵۰ طرح مطالعاتی افکارسنجی از دیگر اقدامات این نهاد است.

رستم زاده تاکید کرد : در صورت کمک فرمانداری و مسوولین شهرستانی و اختصاص مکان آماده راه اندازی شعبه جهاد دانشگاهی در مهاباد هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست