اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی از رشد ۵۰ درصدی کشفیات مواد مخدر در استان خبر داد و گفت: طی سال جاری، ۱۸ تن و ۵۴۹ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده که بیش از ۴ تن آن ها از نوع روانگردان‌ها بوده است.

سرهنگ شمسعلی حقوردیان در نشست خبری با خبرنگاران، با اشاره به اینکه معضل اعتیاد و مواد مخدر از اصلی‌ترین آسیب‌های اجتماعی کشور است، گفت: در سال‌های اخیر با رشد شبکه‌های مجازی، تبلیغات ناصحیح در رابطه با مواد مخدر و بسته‌بندی آنها صورت گرفته است که گاهی حتی به عنوان دارویی برای کاهش وزن و لاغری نیز معرفی می‌شوند.

او با اشاره به کشفیات مواد مخدر در استان افزود: طی سال جاری، ۱۸ تن و ۵۴۹ کیلوگرم انواع مواد مخدر که بیش از ۴ تن از نوع روانگردان‌ها بوده که نسبت به سال گذشته از رشد ۵۰ درصدی برخوردار بوده است.

حقوردیان ادامه داد: ۹۴ باند قاچاق مواد مخدر نیز منهدم شده که رشد ۳۲ درصدی نسبت به سال گذشته داشته و همچنین ۷۵۰ دستگاه انواع خودرو و موتورسیکلت در رابطه با بحث قاچاق مواد مخدر توقیف شده است.

زیرساخت‌های مناسب برای نگهداری معتادان وجود ندارد

رئیس پلیس مبارزه با موادر مخدر آذربایجان غربی افزود: در بحث قرص های روانگردان نیز مجموع کشفیات ۳۰۸ هزار مورد بوده که در این مورد متخلفین به مقامات قضایی معرفی شده اند و همچنین طی سال جاری ۱۲ هزار نفر در رابطه با مواد مخدر دستگیر شده و ۸ هزار پرونده تشکیل شده است.

او تصریح کرد: طرح ارتقای امنیت اجتماعی نسبت به سال گذشته از رشد ۷۶ درصدی برخوردار بوده است.

سرهنگ حق وردیان با بیان اینکه در رابطه با جمع‌آوری معتادان و خرده‌فروشان نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است، یادآور شد: متاسفانه زیرساخت‌های مناسب برای نگهداری معتادان وجود ندارد و با توجه به شیوع بیماری‌ کرونا نیاز است تا خیرین در این مورد ورود کنند.

توقیف ۴۰۷ میلیارد تومان از اموال قاچاقچیان موادمخدر

او ادامه داد: طی سال جاری ۸۶ هزار و ۳۷۳ نفر در قالب یگان‌های انتظامی، نظامی، محیط‌های آموزشی مدارس و کارگری سازمان‌ها و ادارات دولتی و غیردولتی مساجد سازمان‌های مردم نهاد آموزش دیده‌اند و همچنین ارائه مشاور رایگان برای شهروندان با رشد ۱۹ درصدی برخوردار بوده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی گفت: امسال بالغ بر ۴۰۷ میلیارد تومان از اموال و دارایی‌های قاچاقچیان موادمخدر کشف و ضبط شده که رشد ۵۰ درصدی داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست