اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : استاندار آذربایجان غربی با اشاره به لزوم حل مشکلات مرزی بین این استان و اربیل اقلیم کردستان عراق، گفت: نگاه ما برای توسعه تجارت با همسایگان و کشور‌های منطقه، ویژه است.

محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی یکشنبه شب در نشست بررسی راهکارهای توسعه روابط آذربایجان غربی و استان اربیل عراق که با حضور مسوولان عالیرتبه و مرزی ۲ طرف برگزار شد، افزود: راه های همکاری گسترده ای بین ۲ استان وجود دارد که می توان با اهتمام در راستای ارتقای مراودات و تعامل بیشتر، گام های بلندتری در این خصوص برداشت.

وی با بیان اینکه حساب ویژه ای روی مرز تمرچین برای توسعه تجارت آذربایجان غربی باز کرده ایم، اضافه کرد: در صدد هستیم با بازکردن مسیرهای ویژه از طریق این مرز، هم از مرز ابراهیم خلیل منطقه شمال عراق استفاده  و هم از طریق زمینی خیلی از کالاهای مورد نیاز سوریه را تامین کنیم.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه افزایش ترددها از طریق اربیل از جمله برنامه های ماست، ادامه داد: می توان از ظرفیت این منطقه برای دسترسی به عتبات عالیات و اعزام زائران از این طریق استفاده کرد که البته این امر سابقه تاریخی زیادی نیز دارد.

معتمدیان با قدردانی از استاندار اربیل در خصوص برگزاری نمایشگاه اخیر در این منطقه، بیان کرد: ما آماده هستیم که نمایشگاهی از تولیدات استانی را در اربیل و دهوک عراق برگزار کنیم.

وی همچنین بر توسعه مراودات بین اربیل و آذربایجان غربی در حوزهای گردشگری به ویژه گردشگری درمانی تاکید کرد و گفت: نگاه ما در روابط ۲ جانبه، توسعه حداکثری و همه جانبه است و حد و مرزی برای گسترش روابط قائل نیستیم.

وی ادامه داد: هرقدر این روابط توسعه یابد، ضریب امنیت ما بالاتر خواهد رفت.

استاندار آذربایجان غربی با ابراز خرسندی از طرح مشکلات بین ۲ طرف به ویژه در مراودات مرزی و نقطه صفر مرز بین این استان و اربیل عراق، اضافه کرد: خروجی این نشست می تواند تفاهم نامه ای موثر در راستای حل این مشکلات باشد و ما در این خصوص همه توان خود را خواهیم گذاشت.

معتمدیان بر برقراری پرواز بین ارومیه و اربیل تاکید کرد و ادامه داد: این پرواز را می توانیم با تفاهم ۲ جانبه در سریع ترین زمان ممکن برقرار کنیم که در توسعه روابط بسیار موثر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست