اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: نیروهای این یگان موفق به دستگیری و متلاشی کردن باند حفاران غیرمجاز در ارومیه شدندکه برای دستیابی به تپه تاریخی«گوگ‌تپه» از حیاط منزل خود تا مجاورت تپه تونل زده بودند.

سرهنگ بهزاد حجابی، پنجم شهریور، با اعلام این خبر به کردپرس اظهار کرد: در پی دریافت گزارش های جوامع محلی مبنی بر فعالیت یک باند حفاران غیرمجاز در روستای گوگ‌تپه از توابع ارومیه مبنی بر انجام حفاری غیرمجاز اقدامات لازم برای دستگیری آنها آغاز شد.

او افزود: با بررسی‌های انجام شده مشخص شد که این افراد به صورت مخفیانه در حیاط شخصی خود واقع در مجاورت تپه تاریخی گوگ‌تپه اقدام به حفاری عمقی جهت تحصیل اشیاء تاریخی میکردند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی ادامه داد: « این افراد با تلاش نیروهای یگان حفاظت استان و هماهنگی‌های صورت گرفته با کلانتری ۲۰ ارومیه طی عملیات هوشمندانه در محل حفاری دستگیر شدند.

حجابی تصریح کرد: با گزارش مذکور از جوامع محلی، نیروهای اطلاعاتی این یگان سریع و به صورت نامحسوس موضوع را بررسی و پس از حصول اطمینان نسبت به کسب دستور مقام محترم قضایی جهت ورود به ملک مذکور اقدام و همچنین هماهنگی‌های صورت گرفته با عوامل کلانتری محلی یک عملیات موفقیت‌آمیز موفق به دستگیری دو نفر و کشف ابزار و ادوات حفاری از قبیل بیل، کلنگ، طناب و سطل شدند.

او با بیان اینکه قبل از ورود به منزل یکی از حفاران متواری شده بود، گفت: این فرد نیز در بازجویی‌های انجام گرفته شناسایی شد و عوامل کلانتری دستگیری فرد متواری را در دستور کار خود قرار دادند که در نتیجه متهمین جهت سیر مراحل قانونی و قضایی تحویل کلانتری ۲۰ شهرستان ارومیه شدند.

او در پایان با اشاره به متلاشی کردن پنج باند حفاری سازمان یافته در استان گفت: تعامل و همکاری اطلاعاتی با همیاران میراث فرهنگی، اشرافیت و رصد اطلاعاتی، فعال‌سازی مشارکت‌های اجتماعی و تعامل با ارگان‌های همیار به‌عنوان مولفه‌های اثرگذار بر عملکرد مثبت یگان حفاظت و از نقاط قوت این یگان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست