اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: خشونت، ترک تحصیل، استرس و اضطراب، مصرف دخانیات و خودکشی جزو آسیب‌های اجتماعی مطرح در جامعه دانش‌آموزی استان هستند.

مشکلات و آسیب‌های پیش‌روی دانش آموزان به عنوان آینده سازان جامعه یکی از مسائل مهمی است که نیازمند ورود جدی دستگاه‌های مسئول و به ویژه آموزش و پرورش است.

اهمیت این موضوع و نیز لزوم پیشگیری و آموزش‌های لازم در زمینه مسائل دانش‌آموزان، جزو اقداماتی است که می‌توان با اجرای آن در مدارس و محیط‌های آموزشی، پاسخ مناسبی در آینده گرفت و از پیشرفت چنین آسیب‌هایی جلوگیری کرد.

در این زمینه مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، ضمن اشاره به اینکه باید تدابیر حداکثری برای پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی بین دانش‌آموزان اندیشیده شود، اظهار داشت: حفظ و اعتلای سلامت جسمی و روانی جامعه دانش‌آموزی به عنوان مهم‌ترین سرمایه‌های انسانی و آینده‌سازان کشور، با توجه به طیف وسیع آسیب‌های اجتماعی بسیار حائز اهمیت است.

جواد جنگی ضمن اشاره به تاثیر شیوع بیماری کرونا بر تشدید آسیب‌های اجتماعی و روانی بین دانش‌آموزان، اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در ۲ سال اخیر، آسیب‌های اجتماعی و روانی شیوع و شدت بیشتری یافته‌اند. همچنین موقعیت ویژه استان آذربایجان‌غربی همانند مرزی بودن، سطح برخورداری، فقر و تنوع فرهنگی برمی‌تابد که بسیج حداکثری برای شناسایی، پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان تشکیل شود.

وی با اشاره به آسیب های اجتماعی مطرح در بین دانش‌آموزان استان، گفت: خشونت، ترک تحصیل، استرس و اضطراب، مصرف دخانیات و خودکشی جزو آسیب‌های اجتماعی مطرح در  استان هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی، در خصوص اقدامات انجام شده توسط آموزش و پرورش استان برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، عنوان کرد: اجرای طرح ملی نظام مراقبت‌های اجتماعی موسوم به نماد، طرح کانون یاریگران زندگی، سنجش سلامت روان و رفتاری دانش‌آموزان، راه‌اندازی خط ۱۵۷۰، اجرای طرح همدل، صدای مشاور، پیام مشاور، استقرار کمیته‌های بهداشت روان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و میزهای نماد در سطح تمامی مناطق آموزشی از اقدامات آموزش و پرورش برای پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی است.

وی افزود: همچنین با همکاری دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری طرح توانمندسازی و ارتقاء تاب‌آوری دانش‌آموزانی که فرزند طلاق هستند، در سطح مدارس اجرا می‌شود.

جنگی در خصوص طرح سند ائتلاف نظام مراقبت اجتماعی از دانش‌آموزان اظهار امیدواری کرد و گفت: سند ائتلاف نظام مراقبت اجتماعی با مشارکت آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌های اجرایی، با هدف غربالگری، آموزش، توانمندسازی و حمایت‌های روانی و اجتماعی دانش‌آموزان در برابر رفتارهای پرخطر احرایی می‌شود تا بتوان آسیب‌های اجتماعی و روانی را در جامعه دانش‌آموزی شناسایی کرد و تا حد توان کاهش داد.

با این اظهارات مدیرکل آموزش و پرورش، به نظر می‌رسد همکاری دستگاه‌های اجرایی و نهادهای متولی برخورد با آسیب‌‌های اجتماعی نظیر بهزیستی و دیگر مجموعه‌ها می‌تواند شرایط را برای ورود بهتر این مجموعه و نیز کاهش آسیب‌ها فراهم سازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست