اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: مرتع‌داران فقط تا هشتم آذر ماه ۱۴۰۰ برای تمدید مجوز فرصت دارند؛ اگر پروانه چرا، در مهلت معین تمدید نشوند، باطل و مرتع بلامعارض اعلام خواهد شد.

هادی قاسمی افزود: بخشنامه اخیر معاونت آبخیزداری، امور مراتع و بیابان مبنی بر بخشنامه معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور مرتع دارانی که پروانه های مرتعداری خود را در سال گذشته تمدید ننموده اند، فرصت دارند حداکثر تا تاریخ ۸ آذرماه ۱۴۰۰ نسبت به تمدید پروانه مرتعداری خود اقدام نمایند.

او اظهار کرد : مرتعدارانی که پروانه و مجوز مرتعداری خود را در سال گذشته تمدید نکرده‌اند ، فرصت دارند تا حداکثر هشتم آذر ماه ۱۴۰۰ نسبت به تمدید پروانه مرتع‌داری و پرداخت عوارض چرای دام خود اقدام کنند.

قاسمی ادامه داد: بر اساس شیوه نامه قبلی، هر دامدار مجاز اگر سه سال متوالی و یا ۵ سال متناوب به واریز پرداخت عوارض قانونی در پروانه چرا اقدام نمی‌کرد پروانه اش ابطال می شد، ولی در شیوه نامه جدید در سال ۹۹ بر اساس مقررات و قوانین ابلاغ شده به علت وضعیت کرونایی، به جای یک فصل چرا، یک سال مهلت دادند تا عوارض را پرداخت کنند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان افزود: رعایت ضوابط مربوط به پروانه های مرتعداری وکنترل ورود بی رویه دام به مراتع استان جهت حفظ پوشش گیاهی و جلوگیری از فرسایش خاک و بروز سیل های ویران گر الزامی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست