اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: از ابتدای سال جاری در گمرک بازرگان، تاکنون ۲۳۸ میلیارد تومان از محل درآمد عوارض گمرکی به خزانه واریز شده که این مبلغ تا پایان سال به ۵۰۰ میلیارد تومان می رسد.

محمدرضا عبدالرحیمی در آیین معارفه سرپرست گمرک بازرگان، با بیان اینکه این گمرک به عنوان ویترین ورودی کشور نیازمند ساماندهی و رسیدگی است، گفت: نقش این گمرک در نظام اقتصادی و تجارت بین الملل کشور بی بدیل است.

او با بیان اینکه چالش های نظام تجارت بین المللی و اقتصادی کشور، گمرکات را در خط مقدم و صف رویایی با این مشکلات قرار داده است، اضافه کرد: انتظارات مردم و حاکمیت از یک سو و غلبه بر چالش ها و محدودیت هایی که به نظام اقتصادی ایران وارد شده نقش گمرکات را در بهبود و توسعه اقتصادی بیش از پیش نمایان کرده است.

عبدالرحیمی از مسوولان گمرک خواست تا با رویکرد تسهیل گرایانه قانونی در حل مشکلات مردم تلاش کند، اگرچه صیانت از بیت المال و اقتصاد ملی وظیفه همه ما  است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو از آغاز عملیات فاز دوم توسعه ساماندهی گمرک بازرگان طی روزهای آتی خبر داد و تصریح کرد:  گمرک بازرگان و پایانه آن تابلو و ویترین کل کشور است که ساماندهی داخلی آن که در معرض دید تمامی تجار و مسافران داخلی است از اهمیت بالایی برخوردار است.

با اشاره به اینکه عملکرد گمرک بازرگان در هفت ماهه سال جاری رشد قابل توجهی داشت، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۲۰ میلیون دلار صادرات غیرنفتی از گمرک بازرگان و یک و نیم میلیارد دلار گاز یعنی  روزانه ۳۰ میلیون مکعب به کشور ترکیه صادر شده است

او اضافه کرد: در این مدت ۷۷۰ میلیون دلار از طریق گمرک بازرگان به کشور واردات صورت گرفته که عملیات ترخیص ۳۵۰ میلیون دلار از کالاها در خود مرز بازرگان و ۴۱۸ میلیون دلار از سایرگمرکات ترخیص شده است.

عبدالرحیمی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۳۸ میلیارد تومان از محل درآمد عوارض گمرکی به خزانه واریز شده که این مبلغ تا پایان سال به ۵۰۰ میلییارد تومان می رسد

معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران گفت: در بخش عمرانی فاز اول گمرک بازرگان ۱۳ میلیارد ریال هزینه شده و طرح فاز دوم مرز بازرگان نیز با ۴۰۰ میلیارد ریال آغاز خواهد شد.

 احمد ذاکری با اشاره به اینکه استان آذربایجان غربی در بحث تجارت خارجی از استان‌های مهم و نقش‌آفرین کشور است، بر لزوم توسعه و تقویت زیر ساخت های گمرک بازرگان به عنوان یکی ازگمرکات مهم مرزی تاکیدکرد.

ذاکری تاکید کرد: باید به ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها در گمرکات مرزی از جمله گمرک مرزی بازرگان که دارای ظرفیت‌های تجاری بالایی است، کمک شود.

او وجود انسجام و هماهنگی در فعالیت سازمان ها و نهادهای مستقر در مرز به منظور ایجاد زمینه مناسب برای تسهیل تجارت به ویژه صادرات را مورد تاکید قرار داد و گفت: کاهش هزینه صادرات و ایجاد سرعت لازم در رساندن کالا به مشتریان خارجی سبب حفظ و گسترش بازارهای صادراتی کشور خواهد شد و به تبع آن تولید داخلی و اشتغال نیز رونق خواهد گرفت.

ذاکری با اشاره به اقدامات و برنامه‌های گمرک در ارتباط با مبارزه با بیماری همه گیر کرونا گفت: فعالیت‌های اقتصادی در گمرکات کشور در دوره شیوع بیماری کرونا نه تنها متوقف نشد، بلکه کارکنان گمرکات کشور در خط مقدم جبهه اقتصادی به صورت شبانه‌روزی مشغول فعالیت بودند و از هیچ تلاشی فروگذار نکردند و گواه آن نیز این است که عده‌ای از همکاران به این بیماری منحوس دچار شدند و تعدادی هم جان خود را از دست دادند.

معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران در این زمینه به فوت یکی از همکاران گمرک بازرگان براثر ابتلا به کرونا اشاره کرد و تامین لوازم و ملزومات مورد نیاز کارکنان برای خدمت رسانی در شرایط کرونا را  مهم خواند.

در ادامه این مراسم توحید آذربد، ناظر گمرکات استان اذربایجان غربی و مدیرکل گمرک ارومیه با اشاره به وظایف گمرک گفت: گمرک باید در چهارچوب قوانین و مقررات، بخشنامه ها و دستورالعمل‌های اداری مرتبط با صادرات، واردات و ترانزیت را اجرا کند، زیرا مجری سیاست‌های اقتصادی دولت است.

ناظر گمرکات استان آذربایجان غربی با اشاره به نقش گمرک در توسعه و تقویت ارتباطات بین‌المللی حوزه تجارت خارجی افزود: با توجه به اینکه مرز بازرگان از قطب‌های اقتصادی کشور است و به عنوان یکی از ارکان مهم توسعه صادرات و ترانزیت به شمار می رود، فعال نمودن این مرز در رونق اقتصادی  و اجتماعی منطقه بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش کردپرس از گمرک ایران، در پایان این آیین، “رامین ظهیری” به عنوان سرپرست جدید اداره کل گمرک بازرگان معرفی و از تلاش‌های “مجتبی بازگیر” مدیرکل سابق قدردانی شد

گفتنی است؛ روزانه ۸۰۰دستگاه کامیون بطور متوسط از بزرگترین مرز زمینی کشور در مرز بازرگان تردد می کند

گمرک بازرگان یکی از مبادی سه‌گانه تجارت مرزی ایران و ترکیه به شمار می‌رود که به صورت شبانه‌روزی در شمال آذربایجان‌غربی فعال است؛ این مرز که دروازه ورود ایران به کشورهای اروپایی به شمار می‌رود، در فاصلهٔ یک کیلومتری شهر بازرگان از توابع شهرستان ماکو در آذربایجان‌غربی قرار دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست