اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : کمتر سیاستمدار و فعال اجتماعی و سیاسی است که عابد فتاحی نماینده دوره هفتم و نهم مردم ارومیه در خانه ملت را نشناسد ؛ اخلاق و مردم داری و تواضع وی زبانزد خاص و عام است ؛ مردی اهل معاشرت و البته دمخور با رسانه ها که همیشه پاسخگویی سوالات مخاطبین رسانه هاست. برای اشنایی بیشتر با دکتر عابد فتاحی خواندن این مطلب خالی از لطف نیست.

دکتر عابد فتاحی متولد یکم خرداد ۱۳۳۷ روستای نرگی ، از توابع بخش سیلوانای شهرستان ارومیه است .وی در یک خانواده از خوشنام منطقه که مقید به مسائل دینی و مذهبی هستند ، تربیت یافته است . پدرش مرحوم حاج فتاح از افراد خوشنام ، سرشناس و متدین منطقه و کشاورزی صادق پیشه بود، و اشتیاق کسب علم ودانش از خصوصیات ارزشمند خانواده حاج فتاح بشمار می رفت.

برادر بزرگ عابد که به نوعی حق پدری بر گردنش دارد در حال حاضر عضو شورای اسلامی شهر ارومیه است و همه از او به نیکی یاد می برند کسی که ۳۰ سال را در کسوت مهندس ناظر در مجموعه اداره کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان فعالیت کرده و زیر و بم عمران این استان و شهر را خوب می شناسد. بیش از ۱۸ سال است افتخار لباس وکالت مردم در صحن شورای شهر ارومیه را دارد ، یک دوره ریاست ، نائب رئیسی و سال ها ریاست کمیسیون عمران شورا اندوخته ای ارزشمند در ذهن و وجود وی انداخته ، تا به عنوان یک صاحب نظر در جلسات حضور پیدا کند

در عصری که فقر و محرومیت اقتصادی و اجتماعی دوران ستم شاهی مناطق مرزی به ویژه مناطق کردنشین را در برزخی از عقب ماندگی فرو برده بود ، کسب مدارج علمی از دانشگاه استانبول در رشته جراحی چشم ، برای نخستین باردر منطقه از افتخارات خاندان فتاحی بشمار می رفت.

زمانیکه چهار ساله بود خانواده اش از روستای نرگی به روستای دیگری در همان حوالی بنام گردوان کوچ کرد ، و دوره پنج ساله ابتدایی را در منطقه مرگور و دوره متوسطه و دیپلم را در شهرستان ارومیه به اتمام رساند. وی بعد از سپری نمودن دوره نظام وظیفه و پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در ایران در اواخر سال ۱۳۵۸ که مصادف انقلاب فرهنگی و تعطیلی دانشگاه ها در ایران بود برای ادامه تحصیل عازم کشور ترکیه شد.

عابد فتاحی در سال ۱۳۶۰ با رتبه سوم در آزمون دانشگاه استانبول در رشته پزشکی پذیرفته شد و طی ۶ سال در رشته پزشکی عمومی دانشگاه استانبول به ادامه تحصیل پرداخت و در سال ۱۳۶۶ به عنوان پزشک عمومی فارغ التحصیل گردید. وی در سال ۱۳۶۷ برای ادامه تحصیل در رشته تخصصی ، چشم پزشکی را انتخاب و پس از طی نمودن دوره تخصصی چشم در بیمارستان هاسکی وزارت بهداشت و درمان ترکیه در سال ۱۳۷۰ به عنوان “جراح و متخصص بیماریهای چشم” فارغ التحصل شد و به موطن اصلی و زادگاهش بازگشت.

دکتر فتاحی از ۲۱ فروردین سال ۱۳۷۱ به مدت ۳ سال به عنوان جراح و متخصص بیماریهای چشم برای گذراندن طرح نیروی انسانی مخصوص پزشکان در بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد مشغول ارائه خدمات چشم پزشکی به نیازمندان این شهرستان بود، و از اواخر سال ۱۳۷۴ به زادگاهش ارومیه بازگشت.

ورود دکتر فتاحی به ارومیه را می توان آغاز فعالیتهای اجتماعی و سیاسی وی قلمداد کرد. عضویت در سازمان نظام پزشکی استان و ریاست بیمارستان شفای ارومیه به مدت چهار سال آغاز دوره جدیدی از زندگی دکتر فتاحی را رقم زد.

در انتخابات دوره هفتم مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم فهیم و شریف ارومیه وارد خانه ملت شد.

وی در دوره هشتم در حالی که انتظار می رفت طبق معمول بار دیگر وارد صحنه رقابت شود ، از کاندیداتوری مجدد خودداری کرد و اصرار هوادارانش نتوانست او را به حضور در انتخابات هشتم ترغیب کند . وی در این ۴ سال به عنوان رئیس سازمان نظام پزشکی در خدمت جامعه پزشکی استان بود. در این اثناء چند بار از سوی سازمانها و نهادهای سلامت محور به عنوان پزشک نمونه استان و کشوری انتخاب گردید.

دکتر فتاحی در دوره نهم انتخابات مجلس شورای اسلامی با کسب ۱۱۴ هزار و ۹۷۸ رأی برای دومین بار وارد خانه ملت شد.

مسئولیت ها:

– نماینده ناظر بر شورای عالی نظام پزشکی کشور به مدت ۴ سال

– نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی ترکیه و ……

– رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی

– نماینده نظار بر نحوه ارائه خدمات جمهوری اسلامی ایران در کشور های دارای بیمارستان ایرانی

– عضو گروه بررسی آثار جنگ ۳۳ روزه رژیم صهیونیستی علیه مردم لبنان

شرکت در کنفرانس ها و مجامع بین المللی:

– سخنران کنفرانس سلامت خانواده و ازدواج های زود رس در کشوهای اسلامی – بانکوک تایلند

– سخنران کنفرانس حقوق زنان در بین پارلمان های قاره آسیا

– سخنران اجلاس ادیان و مذاهب – لبنان

و…

همسرش خانم صراف زاده از دندانپزشکان شناخته شده ارومیه است . وی دارای دو فرزند ( یک دختر و یک پسر ) می باشد که فرزندان وی نیز در رشته های پزشکی و دندانپزشکی مشغول به تحصیل می باشند.

دکتر فتاحی کتاب ” از طبابت تا سیاست ” را که زایده تفکرات و خط مشی سیاسی وی می باشد را تألیف و منتشر نموده است.

شبکه ۲ سیمای جمهوری اسلامی ایران برنامه ای یک ساعته از زندگی وی را با نام ” باهم و در کنار هم” تهیه و پخش نموده که از بخش برونمرزی سیمای جمهوری اسلامی ایران به زبانهای مختلف ترجمه و پخش گردیده است.

دکتر فتاحی همواره بر این اندیشه است که فلسفه وجودی حکومت دینی و حاکمیّت اسلامی، برقراری عدالت و خدمتگزاری به مردم، به ویژه، محرومان و پابرهنگان است، و تحت حمایت این حاکمیت، زندگی سالم تأم با آسایش و امنیت داشته و ستمی بر آنان روا نشود؛ حقی از آنها ضایع نگردد و به عزت و اقتدار اسلامی برسند.

وی همواره با تأسی از روایت ” اَفْضَلُ النّاسِ اَنْفَعُهُمْ لِلنّاسِ ” پذیرش مسئولیت و خدمت به جامعه انسانی را دارای ارزشی معنوی و اخروی می داند و اینک با کوله باری از تجربه و در کمال صادق  و پاکدستی قصد دارد برای بار سوم با رای اعتماد همشهریانش راهی خانه ملت شود و تمام اندوخته و تجربه خود را در طبق اخلاص نهاده و در راستای توسعه و پیشرفت این شهر زیبا بکار گیرد ، باشد تا مردم ارومیه با اعتما با او نماینده ای صادق و سالم و کاربلد و آشنا به قانون و شرایط پیش رو روانه صحن قانونگذاری نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست