اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیر امور آب مهاباد از رهاسازی ۵ میلیون مترمکعب آب از سد مهاباد جهت آبیاری اراضی کشاورزی این شهرستان و ١٠ میلیون مترمکعب دیگر به سمت دریاچه ارومیه خبر داد.

رضا جهین اظهار کرد: این رهاسازی با حجم ۵ متر مکعب در ثانیه از امروز آغاز شده تا از طریق رودخانه مهاباد و کانال‌های مخصوص آبیاری به مزارع برسد و کشاورزان اراضی کشت پاییزه خود را آبیاری کنند.

او ادامه داد: هم اکنون خروجی آب سد به ۱۴ مترمکعب رسیده که برای تامین آب شرب و بخش کشاورزی است.

مدیر امور آب مهاباد افزود: همچنین رهاسازی ۱۰ میلیون مترمکعب آب از محل سد مهاباد به سمت دریاچه ارومیه ابلاغ شده که همزمان با بخش کشاورزی این میزان نیز رهاسازی خواهد شد.

جهین در خصوص حجم کنونی آب ذخیره شده در سد مهاباد اضافه کرد: میزان آبی که تا به امروز در سد مهاباد ذخیره شده ۱۶۱ میلیون مترمکعب است که این مقدار سال قبل ۱۷۹ میلیون مترمکعب بوده است.

مدیر امور آب مهاباد با اشاره به رهاسازی آب از سد مهاباد در سال آبی گذشته نیز گفت: میزان آبی که سال آبی گذشته در چهار دوره برای کشاورزی رهاسازی شده ۱۰۰ میلیون مترمکعب بود اما سال قبل از آن ۸۷ میلیون مترمکعب آب رهاسازی شده بود.

او در خصوص بارش‌های سال آبی جاری در مهاباد بیان کرد: از ابتدای سال آبی جاری ۲۹۰ میلی‌متر بارندگی در ایستگاه هواشناسی تاج سد مهاباد ثبت شده است که سال گذشته این مقدار ۳۹۴ میلی‌متر بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست