اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان غربی در خصوص آخرین رنگبندی وضعیت کرونا در شهرستانهای استان گفت: دو شهر پلدشت و شاهیندژ در وضعیت قرمز هستند.

دکتر محمدامین ولی زاد گفت: شهرهای چایپاره و خوی در وضعیت نارنجی و ٩ شهر ارومیه، اشنویه، پیرانشهر، چالدران، سلماس، شوط، ماکو، میاندوآب و نقده در وضعیت زرد کرونا هستند.

او ادامه داد: در این وضعیت اما شهرهای بوکان، تکاب، سردشت و مهاباد همچنان در وضعیت آبی کرونا قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان تاکید کرد: هرگونه عادی انگاری شرایط و سهل انگاری در انجام واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه های بهداشتی موجب افزایش موارد ابتلا و مرگ و میر خواهد شد.

او  اضافه کرد: در شبانه روز گذشته، ۳۵ تن در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا و ۳۳ تن از آنان در مراکز درمانی بستری شدند. با بستری شدن این تعداد بیمار، کل بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در آذربایجان غربی به ۲۳۵ نفر رسید از این تعداد بیشترین تعداد بستری‌ها با ۱۴ نفر در ارومیه، ثبت شده است.

دکتر ولی زاد ادامه داد: ۷۰ نفر از بستری شدگان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه هستند و ۲۱ نفر نیز فقط با استفاده از ونتیلاتور تنفس می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: در این مدت یک بیمار در بوکان جان باخت و مجموع فوتی‌های ناشی از کرونا در استان به ۷۵۵۶ نفر رسید.

او بیان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا ۳۵۷ هزار و ۲۷ تن به این بیماری مبتلا شده اند و درعلیه این بیماری ۶ میلیون و ٣۶۵ هزار  نفر واکسینه شده اند.

گفتنی است؛ شاهین در حالی در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفته که از زمان آغاز پیک ششم در سال گذشته تاکنون علی رغم شیوع سریع سویه جدید ویروس کرونا و خطرات احتمالی آن، هیچگونه فوتی جدیدی در این شهرستان به ثبت نرسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست