اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : ساخت پروژه ملی مجتمع فرهنگی شمس خوی، به مشکلات مالی خورده و بودجه‌ سفر رییس جمهوری به استان آذربایجان‌غربی و اعتبارات ملی به آن تخصیص نیافته است. اکنون مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از اختصاص۳ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی برای ادامه اجرای این پروژه ۵ ساله خبر می دهد.

مجموعه فرهنگی- تاریخی آرامگاه شمس خوی، سال ٩٧ با برآورد هزینه ٢٠ میلیارد تومانی کلنگ زنی شد، اما تزریق قطره‌چکانی اعتبارات که برعهده سازمان برنامه و بودجه و استانداری بود، سبب شد این پروژه ملی همچنان در انتظار ساخت باقی بماند و اکنون با گذشت چندین سال از آن زمان هزینه اتمام طرح بر اثر تورم، گرانی مصالح و هزینه ها چندین برابر افزایش یافته است.

با عدم تخصیص اعتبارات لازم به این پروژه علیرغم بودجه مصوب، بهار سال گذشته کار به دعوت از سرمایه گذاران خارجی و حتی گلریزان در سراسر دنیا کشیده شد! و نماینده خوی و چایپاره در مجلس از برگزاری جشن گلریزان برای ساخت بارگاه شمس در سراسر دنیا خبر داد!!

زمستان  سال گذشته هم که وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به خوی سفر کرده بود با اشاره به اینکه بودجه‌ سفر رییس جمهوری به استان آذربایجان‌غربی برای پروژه شمس تبریزی خوی به دلیل مشکلات بودجه‌ای دولت، تخصیص نیافت، از تلاش وزارت میراث فرهنگی، برای تامین‌اعتبار از محل بودجه ملی و استانی، خبر داد.

عاقبت در بهار ١۴٠٢، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از تزریق اعتبارات استانی خبر داد و باز هم خبری از اعتبارات ملی نشد. به گفته مرتضی صفری؛ امسال از محل اعتبارات استانی ۳ میلیارد تومان برای ادامه اجرای پروژه شمس تبریزی خوی اختصاص یافته است.

او با اشاره به اینکه اتمام پروژه شمس تبریزی خوی از جمله اولویت‌های مهم این اداره‌کل است، بیان کرد: اتمام این پروژه با وعده و وعید به اتمام نمی‌‎رسد بلکه بهره‌برداری سریع از این پروژه نیازمند مشارکت همه دستگاه‌های مربوطه و همکاری و هماهنگی لازم بین آنها است.

فرماندار خوی نیز با بیان اینکه اتمام پروژه شمس تبریزی خوی یکی از مطالبات جدی مردم این شهرستان است، گفت: متاسفانه روند اجرای این پروژه به کندی پیش می‌رود که امید است با جذب اعتبارات و همدلی مسئولان استانی و شهرستانی این اقدامات سرعت پیدا کند.

مجموعه فرهنگی- تاریخی آرامگاه شمس تبریزی خوی در مساحت ٧ هزار متر مربع و زیربنای سه هزار و ٢٠٠ مترمربع شامل فضاهای نمایشگاهی، موزه، آمفی‌تئاتر، کتابخانه، واحدهای پژوهشی، واحدهای خدمتی و رفاهی و محوطه باز فضای سبز و آب‌نما همچنان در حال اجرا است.

آرامگاه شمس تبریزی از مکان‌های گردشگری و زیارتی استان آذربایجان‌غربی است که مدفن شمس تبریزی شاعر صوفی قرن ششم در آنجا قرار دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست