اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : پس از تلمبار شدن بیش از ۴٠٠ هزار تن سیب در سردخانه های قطب سیب ایران، معاون اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: یکی از مشکلات صادرات سیب استان به روسیه و قزاقستان نبود کشتی اختصاصی این امر بود که با مساعدت منطقه آزاد بندر انزلی برطرف شد.

جواد کرمی در پنجمین جلسه کارگروه صادرات غیر نفتی آذربایجان غربی گفت: صادرات سیب به روسیه و قزاقستان با کشتی اختصاصی مشکلاتی در حوزه صادرات سیب استان از مناطق بندر انزلی به روسیه و قزاقستان وجود داشت که نشستی با مدیرعامل منطقه آزاد بندر انزلی تفاهمنامه ای امضا شد و ذیل آن مقرر شد کشتی های مورد نیاز صادرکنندگان استان در اختیار ایشان قرار گیرد.

کرمی به عمده مشکلات صادرکنندگان استان اشاره کرد و افزود: یکی از عمده مشکلات ثبت سفارش برای محصولات کشاورزی است که مقرر شده این مجوزها به خود استان واگذار شود تا روند ثبت سفارش نیز برای صادرکنندگان تسهیل شود.

اوایل دی ماه امسال رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از صادرات تنها ۴۰ هزار تن سیب از مبادی گمرکی استان در سال جاری خبر داد، در حالیکه کمتر از سه ماه به فرصت صادرات ۴۶۰ هزار تن سیب‌های موجود در سردخانه‌های استان باقی مانده است.

تولید انبوه و نبود برنامه ریزی دقیق صادراتی برای قطب سیب ایران هر ساله مشکل آفرین می شود و مسئولان در روزهای پایانی مهلت صادرات باتوجه به فساد پذیری محصول، به تقلا افتاده و کشورهای هدف را از راه های زمینی، هوایی و دریایی برای فروش سیب آزمون می کنند.

 امسال هم معاون جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از افزایش ٧٢ هزار تن تولید سیب در استان طی سال جاری خبر داد و گفت: میزان صادرات سیب امسال نسبت به سال گذشته کاهش یافته و هم اکنون بیش از ۴۰۰ هزار تن سیب در سردخانه های استان موجود است .

حال باید دید با باز شدن راه صادرات دریایی به روسیه و قزاقستان تکلیف انبوه سیب های تولید شده استان چه خواهد شد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست