اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : در شبانه روز گذشته، با مرگ ۴ نفر دیگر مجموع فوتی های استان به ۳۳۳۰ نفر رسید.

تا تاریخ ٨ دی ماه ، ۴۴۹ مورد در بیمارستان های استان بستری شدند که ۲۰۰ مورد بیمار قطعی مبتلا به ویروس کرونا و ۲۰۶ مورد مشکوک به ابتلا هستند.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان ‌غربی؛ در آی سی یو ۱۳۹ بیمار مبتلا به کرونا بستری شده اند که از این تعداد ۳۶ نفر بد حال و به دستگاه تنفس مصنوعی وصل هستند و وضعیتشان بحرانی است.  در این روز با ۴ نفر فوتی، مجموع فوتی های استان به ۳۳۳۰ نفر رسید.

مجموع کل مبتلایان ۹٨ هزار و ۳۲۱ نفر شدە است.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در راستای بیماریابی مناسب و دقیق در استان گفت: با اجرای کامل این طرح، شاهد کاهش قابل توجه تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در استان خواهیم بود.

محمدمهدی شهریاری افزود: در حال حاضر نیز وضعیت شیوع بیماری کووید ۱۹ با اجرای محدودیت ها و همراهی خوب مردم، بهتر شده ولی باید همچنان تلاش ها برای بهبود روزافزون وضعیت ادامه یابد.

وی اضافه کرد: همه مردم و مسوولان باید بدانند که آفت اصلی در مقابله با شیوع بیماری کووید ۱۹، عادی انگاری است و نباید اجازه دهیم که این امر، گریبانگیر ما شود.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: هدف اساسی بیماریابی و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در طرح شهید سلیمانی به همت بسیج و دیگر دستگاه های متولی به خوبی در حال اجراست.

شهریاری اظهار کرد: بهبود زیرساخت های درمانی در دولت تدبیر و امید نقش بسزایی در کنترل بیماری کرونا در آذربایجان غربی داشته است.

وی با قدردانی از اهتمام مردم و دستگاه های متولی از جمله نیروی انتظامی در اجرای محدودیت ها گفت: باید بیش از پیش نسبت به اجرای دقیق برنامه ها اقدام شود.

جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی هم افزود: از تمامی همکاران حوزه های بهداشت و درمان که در ایام مبارزه با کرونا خدمت می کنند، تقدیر و تشکر می کنم.

وی درباره اهمیت همکاری مردم در کاهش امار کرونا بیان کرد: با همکاری مردم و سازمان ها شاهد کاهش آمار بستری و فوتی کرونا در استان هستیم.

به گفته آقازاده، پنجشنبه چهارم دی ماه هیچ بیمار کرونا مثبت در استان فوت نشد و فوتی کرونا مثبت در استان به صفر رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی درباره عادی انگاری مردم گفت: اگر مردم به عادی انگاری شرایط ادامه داده و اجتماعات مختلف دوباره برقرار شوند، ممکن است شاهد موج چهارم بیماری باشیم که بسیار سهمگین تر از موج سوم خواهد بود.

نکته قابل تامل در آمار اعلامی دانشگاه علوم پزشکی استان حذف تعداد فوتی های کرونا به تفکیک شهرستان ها از اول آبان ماه تا کنون است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست