اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌غربی گفت: فردی که با عنوان خیر و در قالب اقدامات خیرانه، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد، شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ اکبر نصرتی گفت: با مراجعه فردی مبنی بر اینکه در شبکه اجتماعی واتس‌آپ با ترفند کمک به نیارمندان از وی کلاهبرداری شده است، موضوع با جدیت در دستور کار قرار گرفت.

او ادامه داد: در تحقیقات و بررسی‌های به عمل مشخص شد؛ شخصی در گروه واتس‌آپی عضو شده و با تحریک احساسات اعضاء گروه، تحت عنوان جمع‌آوری کمک نقدی به یک نفر بیمار صعب‌العلاج وجوهی را جمع‌آوری و برداشت کرده است.

سرهنگ نصرتی گفت: با لحاظ حساسیت موضوع و پیشگیری از کلاهبرداری گسترده، اقدامات فنی و پلیسی به صورت مستمر انجام و فرد خاطی شناسایی شد.

او با بیان اینکه ریشه بسیاری از گرفتاری‌ها در فضای مجازی اعتماد نابجا به افراد غیر است، گفت: شهروندان جهت جلوگیری از گرفتار شدن در دام کلاهبرداران سایبری، برای هرگونه واریز وجه جهت کمک‌ به نیازمندان و اقشار آسیب دیده فقط از طریق نهاد‌های معتبر و سازمان‌های مربوطه اقدام نمایند.

رئیس پلیس‌فتا استان آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه مجرمین سایبری از هر مناسبتی سوء‌استفاده کرده و اقدام به کلاهبرداری می‌کنند، به شهروندان توصیه کرد: در مناسبت‌های مختلف اعم از عید فطر، عید قربان جهت پرداخت کمک‌های نقدی خود به افراد نیازمند به هیچ عنوان از شبکه‌های اجتماعی استفاده نکنید.

نصرتی در پایان گفت: پلیس‌فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان و کاربران بوده و شهروندان می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری به پلیس فتا و یا استفاده از سایت پلیس‌فتا به نشانی www.cyberpolice.ir و تماس با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست