اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیر کل گمرک تمرچین پیرانشهر از صادرات ۸۰ درصد انواع کالاهای استان از طریق گمرک تمرچین پیرانشهر خبر داد.

مرحمت سلیمانژاد، مدیر کل گمرک تمرچین پیرانشهر در جلسه کارگروه مبادلات مرزی شهرستان پیرانشهر ضمن اعلام این خبر گفت: گمرک تمرچین پیرانشهر به عنوان یکی از اصلی ترین گذرگاه های مرزی بین ایران و عراق محسوب می شود و اکنون حدود ۸۰ دردصد کل صادرات استان از طریق این گمرک انجام می شود.

وی ادامه داد: گمرک تمرچین به صورت ۲۴ ساعته و حتی در ساعات غیر اداری مشغول به خدمات رسانی است و اکنون با تسهیلات و امکانات درنظر گرفته شده برای تجار، صادرات از طریق این گمرک رشد چشمگیری داشته است.

مدیر کل گمرک تمرچین پیرانشهر در ادامه سخنان خود با اشاره به آمار صادرات ۱۰ ماهه اول سال ۹۷ در گمرک تمرچین اظهار داشت: کالاهای صادر شده از طریق این گمرک در سال ۹۷ تاکنون به ۷۶۲۴۰۱ تن به ارزش ۵۵۹ میلیون دلار رسیده است که در مقایسه با سال گذشته از لحاظ ارزشی رشد ۳٫۴۷ برابری را شاهد می باشد.

این مسئول پیرانشهری افزود: عمده کالاهای صادراتی که از طریق گمرک تمرچین پیرانشهر صادر می شوند عبارتند از: انواع مصالح ساختمانی، میوه و تره بار، مصنوعات فلزی و پلاستیکی، لبنیات، کیک و کلوچه، میلگرد و کاشی بوده است.

مرحمت نژاد خاطر نشان شد: با توجه به اینکه روند انجام فعالیت های گمرکی در گمرک تمرچین برای تجار تسهیل شده است، این گمرک توانسته در سال جاری به یکی از محل های اصلی خروج کالاهای گمرک در بین گمرکات داخلی تبدیل شود به نحوی که در ۱۰ ماهه نخست امسال شاهد افزایش ۳٫۲۷ برابری صادرات در این بخش از طریق گمرک تمرچین پیرانشهر بوده ایم.

وی در خاتمه سخنان گفت: در سال جاری ترانزیت کالا از طریق این مرز نیز افزایش چشمگیری داشته و ۳۷۳۷۶۱ تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۳۶۳ میلیون دلار از طریق این گمرک ترانزیت شده است.

گمرک تمرچین پیرانشهر که در فاصله ۱۵ کیلومتری این شهرستان تا نقطه صفر مرزی قرار دارد، همواره بعنوان یک دروازه اقتصادی در شمالغرب کشور در رشد، ترقی و شکوفایی اقتصادی منطقه و کشور نقش فعال و چشمگیری را داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست