اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گفت: هدف از ارائه تسهیلات به روستائیان، ایجاد زنجیره تولید و اشتغال پایدار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری آذربایجان غربی، رضا حسینی در جلسه کارگروه اشتغال استان که با حضور اعضای این کارگروه در محل استانداری برگزار شد، با اشاره به عملکرد موفق استان در مرحله اول پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری گفت: استان برای اجرای مرحله دوم طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری آمادگی کامل دارد.

وی با بیان اینکه هدف از ارائه تسهیلات به روستائیان، ایجاد زنجیره تولید و اشتغال پایدار است، افزود: در مرحله دوم این طرح، تسهیلات به طرح‌های دارای ظرفیت اشتغال پایدار که مکمل زنجیره ارزش هستند پرداخت می شود.

حسینی اضافه کرد: در مرحله دوم طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری، پرداخت تسهیلات جهت ایجاد دامداری های صنعتی در استان نیز در دستور کار است.

معاون استاندار در ادامه احیای واحدهای تولیدی را از دیگر برنامه های مهم استان در سال جاری عنوان کرد و گفت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال “رونق تولید” نامگذاری شده، تمام تلاش مان را با کمک فرمانداران، بانک ها و بخش های اقتصادی استان بکار خواهیم بست تا واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل استان را مجددا به مدار تولید بازگردانیم و توان واحدهایی را هم که با ظرفیت پایین کار می کنند افزایش دهیم.

حسینی از برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری در استان نیز خبر داد و گفت: در این همایش که در مرداد ماه سال جاری برگزار خواهد شد، فرصت ها، ظرفیت ها و همچنین واحدهایی که دارای زیرساخت هستند و قابلیت سرمایه گذاری دارند را به سرمایه گذاران معرفی خواهیم کرد.

وی به بهبود فضای کسب و کار و سرمایه گذاری در استان هم اشاره و خاطرنشان کرد: با بهبود فضای کسب و کار در استان، رغبت خوبی در سرمایه گذاران برای فعالیت در استان ایجاد شده که در همین راستا چندین پروژه بزرگ در منطقه آزاد ماکو و یک پروژه دیگر با ۹۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در ارومیه آغاز بکار خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همچنین از بانک های استان خواست برنامه های خود را برای حمایت از رونق تولید تا دو هفته آینده به دبیرخانه کارگروه اشتغال استان ارائه کنند.

ناصر حضرتی پر رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان غربی در جلسه کارگروه اشتغال استان با اشاره به سرانه های اشتغال و پرداختی گفت : در حالی که سرانه استان در صنعت پایین می باشد ولی متوسط تعداد اشتغال به ازای هر طرح بیشتر از میانگین کشوری است.

حمایت برزگر از شهریاری

 نماینده مردم سلماس در جلسه کارگروه اشتغال استان هم در این جلسه گفت : بر خودم وظیفه می دانم از زحمات و خدمات ارزشمند آقای شهریاری به عنوان استاندار آذربایجان غربی که در این مدت باعث تقویت رفتار عدالت گونه، حذف تبعیض های ناروا و اجرای قانون از جمله مدیریت سوخت تقدیر کنم.

شهروز برزگر افزود با توجه به سوابق درخشان وی در خانه ملت و عضویت در کمیسیون امنیت ملی ایشان جزو چهره‌ های شناخته شده ملی هستند و همه از ایشان به توانمندی و سلامت کامل یاد می شود.

وی ادامه داد: کسی حق ندارد از لفظ مهمان در این سرزمین استفاده کند و وظیفه همه متولیان امر کاهش مشکلات است و توسعه استان باید بیش از پیش عملیاتی شود.

برزگر تصریح کرد : این مسوولیت ها گذراست و نباید دنبال جنجال و تحریک آمیزی باشیم و به همدیگر کمک کنیم تا بودجه بیشتری به استان تزریق شود

فرمانداران استان نیز از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس در این جلسه شرکت کردند.

در این جلسه عملکرد بانک های استان در پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری نیز مورد ارزیابی قرار گرفت که در این میان بانک کشاورزی استان با پرداخت تسهیلات بیش از اعتبار ابلاغی، بهترین عملکرد را در میان بانک های استان داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست