اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

 آوای مرز : مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: عذر هیچ مدیر مدرسه و یا منطقه ای در عدم تهیه ملزومات بهداشتی و ضد عفونی مدارس پذیرفته شده نخواهد بود و ما نیازمند آموزش‌ جهادی در مقابله با کرونا هستیم.

ابراهیم محمدی روز پنجشنبه در ویدئو کنفرانس مشترک با مدیران مناطق ۲۴ گانه و روسای آموزش وپرورش استان با حضور شورای معاونان افزود: تمامی مدارس استان روز شنبه باز است و تعطیلی مدارس فقط شامل دانش آموزان می‌شود نه معلمان و کادر آموزشی مدرسه.

او تاکید کرد: نیازمند آموزش‌های جهادی برای مقابله با بیماری کرونا هستیم و مدیران مناطق ۲۴ گانه استان از ظرفیت مشاوران و معلمان در زمینه ارائه آموزش‌های بهداشتی بهره بگیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی بیان کرد: هرگونه اعلام تعطیلی مدارس فقط با تصمیم ستاد ملی پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و از طریق وزارت بهداشت و درمان اعلام می شود.

او اظهار داشت: مدارس استان روز شنبه اگر دایر و یا تعطیل باشند ساعت هشت صبح بدون استثنا باید دارای مواد ضدعفونی کننده لازم و مواد و لوازم بهداشتی باشند. عذر هیچ مدیر مدرسه و یا منطقه ای در عدم تهیه ملزومات بهداشتی و ضد عفونی مدارس پذیرفته شده نخواهد ببود.

محمدی بیان کرد: تمامی برنامه‌های تجمیعی مربوط به دانش آموزان اعم از اردو و همایشهای دانش آموزی نیز به استثنای برنامه هایی که وزارت بهداشت اعلام کند تعطیل است.

او با بیان اینکه مردم از نظر آموزش مسایل بهداشتی مشکلی ندارند، ادامه داد: آنچه که مهم است عملیاتی کردن موارد بیان شده‍‌است. از این پس تا برچیده شدن بیماری کرونا در کشور ساعت کاری این نهاد در استان ۲۴ ساعته می شود.

مدیرکل آموزش وپرورش آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه رزو اسکان فرهنگیان در مدارس نیز تا اطلاع ثانوی تعطیل است گفت: اسکان فقط در باشگاه‌های فرهنگیان با شرایط و ضوابط خاص انجام خواهد شد.

او ادامه داد: پیگیری موارد بهداشتی در مدارس و کنترل‌های لازم باید انجام شود و کارگاه‌های آموزشی نیز در قالب های مختلف باید برگزار شده و پک های آموزشی برای دانش آموزان تهیه و ارائه شود.

محمدی تاکید کرد: تمامی بوفه های مدارس تا اطلاع ثانوی تعطیل بوده و هر گونه عرضه مواد غذایی ممنوع است. همچنین از اولیا خواسته می شود تا از اعزام دانش‌آموزان بیماربه مدارس خودداری کنند و مدیران را ملزم به موجه کردن غیبت این دانش اموزان نمود.

او در خصوص مدارس استثنایی استان نیز گفت: این مدارس جزو مدارس ویژه هستند و اگر این دانش آموزان دارای سیستم ایمنی ضعیف بوده و یا در معرض خطر بودند از اعزام به مدارس خودداری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست