اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز  : مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی از تشکیل و فعالیت ۱۹۵ تشکل کارگری و کارفرمایی در استان خبر داد.

علی دهقانی در گفت و گو با ایلنا، با اشاره به غچفعالیت ۱۹۵ تشکل کارگری و کارفرمایی در استان گفت: این مهم در راستای تحقق اهداف عالیه اداره کل تعاون، کار ‌رفاه اجتماعی استان و برنامه محوری توسعه و توانمندسازی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی صورت پذیرفته است .

دهقانی خاطرنشان کرد: یکی از مبادی توانمند سازی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در استان ارایه آموزش ها و اجرای کارگاه های آموزشی بوده است .

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی ادامه داد: ۲۰۰ نفر ساعت آموزش در سال ۱۴۰۰ به اعضای هیات مدیره تشکل‌های کارگری و کارفرمایی از برنامه های موفق این اداره کل به شمار می‌رود.

علی دهقانی همچنین افزود: روند افزایش تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان از ۱۷۰ تشکل در سال ۹۹ به ۱۹۵ تشکل در سال ۱۴۰۰ موید رویکرد توسعه موثر کمی تشکل گرایی در جامعه کارگری و کارفرمایی استان است.

وی تصریح کرد: تا کنون در این استان  ۴۳ مورد نمایندگی کارگران ،۲۴ شورای اسلامی کار ، ۳۴ انجمن صنفی کارگری، ۱۵ کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی شهرستانی ،۷۴ انجمن صنفی کارفرمایی و ۵ تشکل عالی کارگری و کارفرمایی استان تشکیل و در حال فعالیت هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی با بیان اینکه مشارکت موثر تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در نهادهای سه جانبه تصمیم سازی مشترک ارزنده و چشمگیر بوده است، یادآور شد: از جمله می توان مراجع حل اختلاف کارگری و کارفرمایی، کمیته بحران ،کمیته فصل یازدهم قانون کار، کمیته بهبود فضای کسب و کار، کمیته تعیین صلاحیت شرکت‌های خدماتی و ایمنی، کمیته تجدید نظر مشاغل سخت و‌ زیان آور و هیات تشخیص ماده ۲۲قانون شوراهای اسلامی کار نام برد که از جلوه های بارز توانمند سازی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی این استان به شمار می‌رود.

دهقانی در پایان افزود: همچنین در شرایط فعلی جامعه نیز رویکرد بدیع نقش آفرینی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در پیشگیری از بحران ها نمونه ویژه ای از موضوع نقش آفرینی موثر تشکل‌های کارگری و کارفرمایی بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست