اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : پس از مرگ بیش از ١٠ نفر در محور مهاباد به بوکان تنها در عرض یک ماه، فرماندار ویژه مهاباد از این جاده بازدید و ۴ نقطه حادثه‌خیز آن شناسایی شد.

جاده مرگ و قتلگاه، اسامی هستند که مردم برای نام بردن از مسیر مهاباد به بوکان از آنها استفاده می کنند. جاده ای که سال هاست در پس وعده های ساماندهی، جان انسان ها را می گیرد.

این محور که به (جاده برهان) هم شناخته می شود، ۶۵ کیلومتر طول دارد و به علت وجود پیچ‌های خطرناک تردد اتوبوس و کامیون و سبقت در ۸۰ درصد این مسیر ممنوع است.

حذف نقاط حادثه‌خیز و افزایش عرض آن در کاهش حوادث رانندگی از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است، اما ساماندهی آن سال هاست نادیده مانده است!

تنها در یک ماهه گذشته بیش از ۱۰ نفر در تصادفات رانندگی این مسیر کشته و بالغ بر ۳۰ نفر هم مصدوم شده‌اند.

پس از این حجم از تلفات در نهایت، فرماندار ویژه مهاباد، راهداری، پلیس راهور و جمعی از مسئولان این شهرستان تصمیم گرفتند از محور برهان بازدید میدانی انجام دهند و تصمیماتی هم برای رفع نقاط حادثه خیز بگیرند.

در این بازدید که منجر به شناسایی ۴ نقطه حادثه خیز شد، حسن عباسی فرماندار مهاباد در جمع خبرنگاران گفت: «در این بازدید مسائل و مشکلات فنی راه بررسی شده و نصب علایم هشدار دهنده، تابلو و اصلاح موارد در دستور کار قرار گرفته است».

او با اشاره به افزایش تصادفات این محور اظهار کرد: «همچنین تردد خودروهای سنگین در این محور به استثنای دستگاه‌های حامل سوخت و مواد غذایی با توجه به عرض کم جاده ممنوع و نظارت پلیس راهور در این بخش بیشتر خواهد شد».

فرماندار ویژه مهاباد تاکید کرد: «از هموطنان و رانندگان نیز درخواست داریم با توجه به فرعی بودن این مسیر نهایت دقت و رعایت دستورالعمل های راهنمایی و رانندگی را هنگام تردد داشته باشند».

گفتنی است؛ مقرر شده عملیات اجرایی اصلاح و ساماندهی با اولویت و در اسرع وقت آغاز شود و باید دید قتلگاه معروف، حد فاصل مهاباد و بوکان، چه زمانی رنگ ساماندهی به خود می بیند و آیا این بازدید دیرهنگام مسئولان ثمربخش خواهد بود؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست