اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز / حسین بوذری؛ آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از روز چهارشنبه با شرکت بیش از ۷۲ هزار داوطلب آغاز شد و براساس اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون رشته امتحانی مربوط در ۳۶۷ حوزه امتحانی و ۱۷۹ شهر در سراسر کشور برگزار شد.

تعداد ۶۳۴ هزار و ۵۴ داوطلب آزمون در کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ شرکت کرده‌اند که ۵۳ درصد آنان را زنان تشکیل می‌دهند.

طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، تعداد شهرهای میزبان‌ برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ در مقایسه با سال گذشته ۱۲۴ درصد و تعداد حوزه‌ها هم ۵۶ درصد افزایش داشته است.

در روز نخست (چهارشنبه) و دوم (پنج‌شنبه) برگزاری آزمون کارشناسی ارشد به ترتیب تعداد ۷۲ هزار و ۳۰۶ داوطلب در ۳۴ رشته و ۳۰۵ هزار و ۹۱۳ داوطلب در ۶۳ رشته به رقابت پرداختند

متقاضیان کرونا در چه شرایط آزمون می‌دهند

تعداد ۳۶۷ داوطلب آزمون ارشد به کرونا مبتلا هستند که محل برگزاری آزمون متقاضیان با توجه به شهرستان درج شده در بند ۳۷ تقاضانامه ثبت‌نامی آنان تعیین شده است.

در گروه آزمایشی علوم انسانی مجموعا ۴۰۸ هزار و ۷۲۲ کارت ورود به جلسه صادر شده است که ۲۳۴ هزار و ۹۶۰ نفر آن برای داوطلبان «زن» و مابقی برای مردان بوده است و به این ترتیب، زنان با آمار ۵۷ درصدی بیشترین داوطلبان این گروه آزمایشی محسوب می شوند.

در گروه آزمایشی علوم پایه ۳۵ هزار و ۴۴۳ دواطلب شرکت کردند که ۲۴ هزار و ۸۳ داوطلب «زن» و بقیه «مردان» هستند. در این گروه نیز زنان با ۶۸ درصد بیشترین داوطلبان هستند.
در گروه آزمایشی فنی و مهندسی ۱۲۵ هزار و ۸۱۶ داوطلب شرکت داشتند که ۹۱ هزار و ۶۴۴ نفر از این داوطلبان مرد هستند یعنی مردان با ۷۳ درصد بیشترین داوطلبان و متاقضیان ر شته های فنی و مهندسی در کشور محسوب می شوند.

در گروه آزمایشی کشاورزی و منابع طبیعی ۱۴ هزار و ۶۷۲ داوطلب شرکت داشتند که ۷ هزار و ۸۷۵ نفر آنان زن هستند. زنان با ۵۴ درصد حضور، بیشترین داوطلبان این گروه هستند.

در گروه آزمایشی هنر نیز از بین ۴۶ هزار و ۸۵۶ داوطلب ، زنان با ۶۴ درصد حضور، یعنی ۳۰ هزار و ۱۵۹ داوطلب بیشترین متقاضی محسوب می شوند و در نهایت در گروه دامپزشکی ۲ هزار و ۵۴۵ متاقضی ورود به دانشگاه‌ها در آزمون شرکت می‌کنند که یک‌هزار و ۶۳۳ نفر آنان یعنی ۶۴ درصد این داوطلبان زنان هستند.

به طور کلی ۶۳۴ هزار و ۵۴ داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ شرکت کردند که تعداد ۲۸۲ هزار و ۸۳۷ داوطلب (۵۳ درصد) زن و مابقی مرد هستند.

نتایج اولیه آزمون به صورت کارنامه تنظیم و کارنامه داوطلبان شرکت‌کننده در آزمون در دهه اول شهریور از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌شود و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌توانند علاوه بر مشاهده کارنامه، براساس برنامه زمانی که در دهه اول شهریورماه اعلام می‌شود، نسبت به مشاهده و دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی، نسبت به انتخاب حداکثر ۱۰۰ کد رشته اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست