اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : بیماری واگیردار کرونا، تنها ظرف ۹ ماه، در استان آذربایجان غربی به اندازه گنجایش یک سالن دو هزار نفری قربانی گرفته و اکنون مجموع فوتی های استان  به ۲۰۳۰ نفر رسیده است

 یک سالن ورزشی مانند خانه جوان ارومیه با گنجایش دو هزار نفر تماشاچی را در نظر بگیرد، این تعداد جمعیت چه همهمه و صدایی می توانند تولید کنند و یک جا جمع شدن ۲ هزار نفر کنار هم در یک سالن می تواند سرشار از انرژی و رقابت باشد.

مرگ این تعداد افراد را تصور کنید، دردناک است. اما تا کنون دقیقا این تعداد نفر در آذربایجان غربی با یک علت مشترک جان باخته اند.

این بار خبری از ورزش نیست، در استان آذربایجان غربی از ابتدای شیوع کرونا از ۸ اسفند ماه ۹۸ تا کنون بیش از ۲ هزار نفر بر اثر ابتلا به بیماری جان باختند. دقیقا اندازه ظرفیت یک سالن ورزشی پر از مردم.

کرونا همچنان در آذربایجان غربی می تازد و کسی جلودارش نیست. تا تاریخ  ۱۵ آبان ماه جاری، ۱۶۱۶ مورد در بیمارستان های استان بستری شدند که ۶۳۴ مورد بیمار قطعی مبتلا به ویروس کرونا و ۹۸۲ مورد مشکوک به ابتلا هستند.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان ‌غربی؛ در آی سی یو ۲۷۹ بیمار مبتلا به کرونا بستری شده اند که از این تعداد ۹۴ نفر بد حال و به دستگاه تنفس مصنوعی وصل هستند و وضعیتشان بحرانی است.

تنها در این روز با ۱۷ نفر فوتی،  مجموع فوتی های استان  به ۲۰۳۰ نفر رسید. همچنین ۲۱ نفر فوتی دیگر نیز با تشخیص کرونا مثبت نتایج آنها امروز مشخص شد.

اکنون روند آمار بستری های کرونا مثبت در آذربایجان غربی صعودی شده و با اینکه محدودیت های اجتماعی در استان ششمین هفته را سپری می کند اما وضعیت استان همچنان قرمز و بحرانی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست