اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: با بارش شدید برف و کولاک در اغلب محورهای ارتباطی آذربایجان غربی راه ارتباطی بیش از ۴۰۰ روستا مسدود شده بود که این رقم  شب گذشته به ۳۰۰ روستا رسید.

ارسلان شکری در گفت و گو با خبرنگاران گفت: از شب گذشته تاکنون راه ارتباطی بیش از ۱۰۰ روستا با تلاش شبانه روزی راهداران بازگشایی شده است و عملیات بازگشایی مابقی محورهای روستایی نیز در حال انجام است..

او ادامه داد: در حال حاضر وضعیت جوی محورهای مهاباد – سردشت، مهاباد – بوکان، ماکو – آواجیق و خوی – چالدران کولاکی بوده و محورهای ایرانخواه – تکاب و دندی – تکاب به علت کولاک و عدم دید کافی مسدود است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با بیان اینکه تردد در محورهای ارتباطی مسدود شده ممنوع است، یادآور شد: ضروری است مردم از هرگونه سفر غیرضروری به محورهای دارای کولاک اجتناب کرده و در صورت ضرورت از ایمنی وسایل نقلیه اطمینان حاصل کرده و زنجیرچرخ به همراه داشته باشند.

شکری اظهار کرد: اولویت در بازگشایی محورهای ارتباطی مربوط به راههای اصلی و شریانی بوده و سپس عملیات رفروبی در راههای فرعی و روستایی انجام می شود و تلاش می شود تا بیست و چهار ساعت آینده کلیه راههای روستایی مسدود شده، بازگشایی شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به وجود کولاک شدید در جاده‌های شمال و جنوب استان، گفت: این امر باعث نبود دید کافی در محورهای مختلف به ویژه در شهرستان‌های مهاباد و چالدران شده‌است.

رهاسازی ۸۹۸ نفر گرفتار در برف و کولاک آذربایجان غربی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی نیز در گفت و گو خبرنگار کردپرس، گفت: با توجه به بارش برف سنگین طی ۴۸ ساعت گذشته در استان و  بروز کولاک در محورهای مختلف استان نیروهای امداد ۳۰۸ خودرو گرفتار در برف را رها سازی کردند.

سعید رهبر ادامه داد: کولاک در محورهای ارومیه به سلماس ، گردنه قوشچی – سلماس به ارومیه مسیر خان تختی – آبگرم – لماس به خوی و خوی به سلماس گردنه قره تپه – مسیر فرعی روستای کانیان از توابع سلماس عوامل امدادی جمعیت هلال احمر شعب ارومیه سلماس و خوی با اعزام ۲۲ تیم عملیاتی به استعداد ۲۵ نفر پرسنل و ۶۸ نجاتگر داوطلب توانستند با مشارکت عوامل امدادی راهداری محورهای اعلامی ؛ نسبت به رهاسازی ۸۹۸ نفر از افراد گرفتار شده در کولاک در استان اقدام کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تصریح کرد: ۴۶ نفر نیز در پایگاههای امداد و نجات محورهای اعلامی اسکان یافتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست