اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : معاون امدا‌د و نجات جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی از توزیع اقلام بهداشتی و آموزشی مربوط به پروژه آگاه سازی خطرات مین و مهمات عمل نکرده باقی مانده از جنگ و پیشگیری از ویروس کرونا با همکاری دفتر کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در۷ شهرستان هدف استان آذربایجان غربی خبر داد.

فرزاد محبوبی با حضور در یکی از روستاهای مرزی شهرستان ارومیه افزود: در راستای آگاه سازی مردم از خطرات مین و مهمات عمل نکرده باقی مانده از جنگ و همچنین پیشگیری از ویروس کرونا طی هماهنگی به عمل آمده با سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر  تعداد ۱۲ هزار قلم انواع محصولات آموزشی برای برگزاری دوره های آموزشی آگاه سازی خطرات مین و مواد منفجره نشده باقی مانده از جنگ توزیع شد.

او ادامه داد: این اقلام توزیعی شامل دفتر مشق و نقاشی، مداد رنگی، استند، تقویم دیواری و نظایر آن برای گروه های سنی مختلف و همچنین  ٧ هزار بسته اقلام بهداشتی شامل انواع ماسک و اسپری ضد عفونی کننده ودیگر اقلام بین ۷ شهرستان مناطق آلوده هدف از جمله شهرستانهای ارومیه، سلماس، خوی،ماکو، اشنویه، سردشت و پیرانشهر است.

معاون امدا‌د و نجات جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی تصریح کرد : امیدواریم بتوانیم با برنامه ریزی های صورت گرفته و ادامه روند آموزش و توزیع این اقلام هر چه بیشتر نسبت به آگاه سازی جوامع هدف از خطرات مین و پیشگیری از ویروس منحوس کرونا را داشته باشیم.

محبوبی گفت: با اجرای این پروژه و آموزش بشردوستانه به ایجاد حساسیت و آموزش غیرنظامیان ساکن در مناطق آلوده به مین و بقایای قابل انفجار جنگی در رابطه با خطرات و طرز رفتار ایمن در زمان مواجهه با چنین خطراتی می پردازند. 

او تاکید کرد: به منظور انجام این آموزش ها مربیان جمعیت هلال احمر در شهرستانهای آلوده با حضور در روستاها و مناطق هدف به صورت چهره به چهره ، توزیع بروشور، نصب تابلو و بیلبورد و با تجهیزات آموزشی دیداری و شنیداری به عنوان ابزارهای آموزشی و ترویجی مردم این مناطق را با خطرات مین و مواد منفجره باقی مانده از جنگ آشنا می کنند.

به گزارش کردپرس، براساس آمار غیررسمی وسعت مناطق‌آلوده به مین تنها در سردشت حدود هزار و ۹۳۵ هکتار است و علیرغم پاک‌سازی این شهرستان از مین در سال‌های گذشته، شواهد نشان می‌دهد که هنوز مین‌هایی از دوران جنگ تحمیلی در منطقه به‌جا مانده است که نیاز به بررسی و مین‌زدایی مجدد دارد.

با وجود مین روبی مناطق آلوده به مین، گاهی مین های جامانده از جنگ و  جابجاشده  براثر رانش و بارندگی در اطراف روستاهای مرزی موجب حادثه می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست