اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : استاندار آذربایجان غربی گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران با ترکیه در حال توسعه و گسترش است.

محمدصادق معتمدیان ۱۹ آذرماه در دیدار با سرکنسول جمهوری ترکیه در ارومیه، با اشاره به اهداف جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه برای توسعه همکاری های همه جانبه بویژه اقتصادی، اظهار کرد: روابط دو کشور در حال توسعه و گسترش است و در این روابط نقش استان آذربایجان غربی و استانهای مرزی ترکیه بسیار موثر، تاثیر گذار و مهم ارزیابی می شود. 

استاندار آذربایجان غربی  با اشاره به هدف گذاری دو کشور برای افزایش مبادلات تجاری تا سقف ۳۰ میلیارد دلار، ادامه داد: تمام تلاش مسئولان دو کشور رسیدن به این هدف است چرا که ظرفیت ها و پتانسیل های دو کشور در حوزه های اقتصادی می تواند زمینه تحقق این هدف مهم اقتصادی را فراهم کند.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اشتراکات فرهنگی و اجتماعی و دینی میان مردم دو کشور گفت: این اشتراکات سبب شده است روابط جمهوری اسلامی ایران با ترکیه به یک یک روابطه پایدار و باسابقه تبدیل شود.

وی با تاکید بر اهتمام دو کشور برای ارتقای سطح مراودات در حوزه های مختلف و بویژه  حوزه های اقتصادی  گفت: ایجاد و فعال کردن بازارچه های مشترک، استفاده از ظرفیت های حمل و نقل ریلی و هوایی، و سرمایه گذاری های مشترک در حوزه های مختلف اقتصادی بویژه در حوزه ایرلاین های منطقه ای می تواند دو کشور را در رسیدن به اهداف اقتصادی یاری کند.

 معتمدیان با برشمردن ظرفیت ها و پتانسیل های استان آذربایجان غربی در بخش های مختلف از جمله ترانزیت و پایانه های مرزی افزود: نقش آذربایجان غربی و استانهای مرزی ترکیه با جمهوری اسلامی ایران در تحقق اهداف و برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت اقتصادی دو کشور، انکار ناپذیر است.

فهیم چتین، سرکنسول جدید ترکیه در ارومیه نیز در این دیدار از تلاشهای  استاندار آذربایجان غربی برای فراهم کردن زمینه های لازم برای دست یابی به اهداف مشترک اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه تشکر کرد و افزود، گفت: برای رسیدن به اهداف اقتصادی میان دو کشور، توسعه همکاریهای همه جانبه و حل مشکلات موجود تلاش می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست