اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رییس پارک علم و فن‌آوری آذربایجان‌غربی در جمع خبرنگاران گفت: پارک‌ها، نقش عمده‌ای در موفقیت و توسعه کارآفرینی و کسب و کار دانش‌بنیان دارند.

جواد نوری‌نیا با بیان اینکه ماموریت ما کمک به شکوفایی سرمایه‌های انسانی و علمی است، اظهار کرد: این مراکز با کسب و کار و اقتصاد سروکار دارند و هدف از فعالیت آنها ارزش‌آفرینی و ثروت‌آفرینی است.

وی پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد و نوآوری را مهم‌ترین بستر اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی عنوان و تصریح کرد: دانشگاه‌ها با معرفی ۲۳ دانشجو دستیار فن‌آور ما را ترغیب به حمایت ۳۰۰ میلیون تومان در سال کذشته کردند که این اتفاق آکادمیکی امسال با ظرفیت ۶۰ نفری روی خواهد داد.

*فعالیت بیش از ۱۵۰ هسته و واحد فناور در پارک علم و فناوری استان

رییس پارک علم و فن‌آوری آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۱۵۰ هسته و واحد فناور در پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی فعالیت می‌کنند که از این تعداد، ۷۰ واحد در بستر زمین‌های این پارک دارای واحد تولیدی و کاری هستند.

نوری‌نیا اذعان کرد: پارک در حال حاضر مراکز رشد مشترکی با منطقه آزاد ماکو، مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی، جهاددانشگاهی، دانشگاه‌های آزاد و صنعتی راه‌اندازی کرده است.

وی با اشاره به بهره‌مندی ۲ هزار و ۲۹۲ نفر ساعت از دوره‌های آموزشی پارک علم و فناوری استان جهت توانمندسازی نیز گفت: خدمات مشاوره‌ای از دیگر خدماتی است که در حوزه‌های مختلف توسط پارک ارائه می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان با اشاره به عملکرد صندوق پژوهش و فناوری استان در سال گذشته افزود: ۴۹ شرکت از حمایت ۲.۸۷۵ میلیون ریالی بهره مند شدند.

وی فراهم آوردن امکان حضور شرکت‌ها در نمایشگاه‌ها از دیگر خدمات پارک علم و فناوری است که نمایشگاه ارمنستان در شهریور ماه برگزار می شود و تاکنون هشت شرکت برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کردند.

نوری‌نیا اظهار کرد: رسالت پارک‌ها در کنار دانش‌بنیان بودن، تبدیل ایده‌ها به محصول و تجاری‌سازی محصولات است طوری که در دانشگاه‌ها دانش تولید و در پارک‌ها این دانش به محصول تبدیل و تجاری‌سازی می‌شود، از این رو از هر ایده و فناوری جدیدی که قابل تبدیل به تجاری‌سازی است، حمایت می‌کنیم تا شاهد تبدیل علم به ثروت در منطقه باشیم.

* حصارکشی محدوده پارک علم و فناوری ارومیه

رییس پارک علم و فن‌آوری آذربایجان‌غربی در ادامه سخنان خود از حصارکشی محدوده پارک علم و فناوری ارومیه تا یک ماه خبر داد.

نوری‌نیا اذعان کرد: استفاده از ظرفیت قانونی منطقه آزاد در پارک‌های علم و فن‌آوری در توسعه اقتصادی استان موثر است.

وی با اشاره به اینکه قوانین مناطق آزاد در پارک‌های علم و فناوری هم اعمال می‌شود، گفت: استفاده از این ظرفیت‌های قانونی جزو اولویت‌هاست و می‌تواند در تحقق اکوسیستم نوآوری استان به عنوان یکی از اهداف میان‌مدت توسعه اقتصادی موثر باشد.

به گفته رییس پارک علم و فن‌آوری آذربایجان‌غربی، با حصارکشی محدوده پارک علم و فناوری می‌توان از مزایای منطقه آزاد ویژه پارک‌ها در این حوزه بهره‌مند شد اما متاسفانه برای این حصارکشی با مشکلاتی روبرو شدیم که امیدواریم به زودی رفع شود.

وی توضیح داد: علت عدم حصارکشی این پارک در ۱۷ سال گذشته به دلیل تردد جاده‌ مواصلاتی یکی از روستاها به جاده اصلی از داخل‌ پارک علم و فناوری است که همین موضوع سبب عدم دریافت مجوز شده است.

نوری‌نیا ادامه داد: جاده جایگزین برای روستاییان همجوار آماده شده است که در صورت انجام کلیه مفاد حصارکشی، این پارک طبق قوانین کشور می‌تواند تا یک ماه آینده از مزایای منطقه آزاد از جمله معافیت‌های گمرکی، مالیاتی و بیمه‌ای و دیگر مزایا استفاده کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست