اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

گفتنی است؛ در حالی که اغلب سردخانه های آذربایجان غربی مملو از سیب هستند و بازار فروش این محصول راکد است، معاونت توسعه بازرگانی کشور اوایل اسفند ماه جاری خواستار عوارض ۳۵ درصدی برای صادرات این محصول شده بود.

آوای مرز : رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی خواستار تداوم صادرات سیب درختی با لغو اخذ عوارض ۳۵ درصدی ارزش صادراتی محصول از گمرکات کشور به مدت ۳ ماه شد.

خسرو شهبازی در آخرین جلسه شورای راهبردی بخش کشاورزی استان اظهار کرد: صندوق حمایت از سرمایه گذاری بخش کشاورزی نیز در سال جاری حمایت های خوبی از سرمایه گذاران بخش کشاورزی داشته است.

شهبازی تاکید کرد: با همراهی تشکلها و بهره برداران، امسال برای اولین بارثبت بالاترین رکورد تولید و خرید تضمینی گندم و دست یابی به رتبه ۵ کشوری با تولید نزدیک به یک میلیون تن گندم را شاهد بودیم.

او ادامه داد:برای اولین بار تولید بیش از۱۱۰میلیون قطعه جوجه یکروزه در آذربایجان غربی و ۵۷ میلیون جوجه ریزی در واحدهای مرغداری گوشتی را داشتیم .

شهبازی افزود: در بهمن ماه ۱۴۰۲، حدود ۶ میلیون قطعه جوجه ریزی در واحدهای مرغداری استان انجام شده است که برای تأمین مرغ مورد نیاز مردم استان در ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز کمبودی وجود ندارد.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی در ادامه خواستار تداوم صادرات سیب درختی با لغو اخذ عوارض ۳۵ درصدی ارزش صادراتی محصول از گمرکات کشور شد و اظهار کرد: مقرر بود این مورد به مدت ۳ ماه وو از ۲۰ اسفند ماه ۱۴۰۲ اجرایی شود.

در حالی که اغلب سردخانه های آذربایجان غربی مملو از سیب هستند و بازار فروش این محصول راکد است، معاونت توسعه بازرگانی کشور اوایل اسفند ماه جاری خواستار عوارض ۳۵ درصدی برای صادرات این محصول شده بود.

لغو عوارض صادراتی سیب درختی

جلال محمودزاده نماینده مهاباد و کمال حسین پور نمایندگان مردم شهرستان های پیرانشهر ، سردشت و میرآباد در مجلس شورای اسلامی از لغو وضع عوارض صادراتی سیب درختی خبر دادند.

این دو نماینده مردم اعلام کردند: به دنبال اعتراض کشاورزان و باغداران و پیگیری های عدیده بنده و  نماینده پیرانشهر، سردشت و میر آباد در مجلس، وضع و اعمال ۳۵ درصد ارزش و عوارض صادراتی سیب درختی لغو شد.

آنها تاکید کردند : در صورتی که این دستور العمل اعمال می شد، باغداران و صادرکنندگان می بایستی حداقل حدود ۱۱ هزار تومان برای هر کیلوگرم سیب صادراتی عوارض می پرداختند! که این امر باعث می‌شد حدود ۳۰۰ هزار تن سیب موجود در سردخانه های استان آذربایجان غربی با قیمت پایین به دلالان و واسطه ها واگذار شود.

نمایندگان مردم گفتند : خوشبختانه با پیگیری های انجام شده و دستور وزیر جهاد کشاورزی این دغدغه کشاورزان و باغداران عزیز استان به ویژه شهرستان های مهاباد، پیرانشهر، سردشت و میرآباد برطرف  شد.

گفتنی است؛ در حالی که اغلب سردخانه های آذربایجان غربی مملو از سیب هستند و بازار فروش این محصول راکد است، معاونت توسعه بازرگانی کشور اوایل اسفند ماه جاری خواستار عوارض ۳۵ درصدی برای صادرات این محصول شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست