اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :   مدیرکل انتقال خون آذربایجان غربی گفت: از ابتدای ماه رمضان تاکنون سه هزار و ۵۶۸ نفر به انتقال خون استان مراجعه کردند و دو هزار و ۹۵۹ واحد خون جمع آوری شده است.

مجتبی قهرمان رضاییه در نشست خبری با  اشاره به نیاز مبرم به اهدای خون در سطح استان افزود: در ایام کرونا کاهش آمار خون گیری و اهدای خون بودیم ولی مشکلی در خصوص تأمین خون و برآورده های خون بیمارستانی نداشتیم.

وی با اشاره به محدودیت نگهداری خون و فرآورده‌های خون خاطرنشان کرد: هر شخص سالیانه سه بار امکان اهدای خون دارد و اهدای خون با اهدای عضو برابر است.

قهرمان رضاییه گفت: سال گذشته ۶۴٠ هزار و ۵٣٠ واحد خون گیری داشتیم و در یک ماهه اخیر ۷.۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داریم.

مدیرکل انتقال خون آذربایجان غربی یادآور شد: در شرایط مناسب و مطلوب، زمان نگهداری خون بین ۲۸ تا ۳۰ روز و پلاکت بین ۳ الی ۴ روز است.

وی افزود: در حال حاضر در شهر ارومیه، خوی، مهاباد، نقده و میاندوآب پایگاه ثابت انتقال خون و در بقیه شهرها نیز تیم‌های سیار جهت دریافت خون اهدایی، اهدا کنندگان با برنامه ریزی ارسال می‌شود.

قهرمان رضاییه با بیان اینکه بنا به محدودیت‌های موجود، نمی‌توانیم در تمام شهرهای استان مرکز ثابت انتقال خون راه‌اندازی کنیم، گفت: انتقال خون سازمان دولتی است و ایجاد مرکز جدید نیازمند تعریف چارت سازمانی بوده و برای این منظور نیازمند دستورالعمل فنی و ستادی از سوی انتقال خون ایران هستیم.

وی با بیان اینکه ضرورت دارد فرماندارها نیز در این زمینه ما را یاری رسانند، اظهار داشت: توسعه مراکز انتقال خون در شهرستان‌ها به عهده مرکز انتقال خون ایران است و در این راستا نیازسنجی‌های لازم به عمل می‌آید و در صورت نیاز نسبت به ایجاد مرکز اقدام می‌شود.

مدیرکل انتقال خون آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: طی رایزنی با استانداری و مکاتبات انجام گرفته، مقرر شده تا از توان فرمانداری‌ها در این زمینه بهره گرفته شود تا بتوانیم رضایت شهروندان را جلب کنیم.

قهرمان رضاییه تاکید کرد: با توجه به اینکه در تمامی پایگاه‌های انتقال خون آذربایجان غربی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی دریافت خون انجام می‌شود بنابراین با توجه به وضعیت ذخایر خونی برای جلوگیری از بروز بحران از هم استانی‌ها تقاضا داریم با اهدای مستمر خون به کمک بیماران نیازمند خون بشتابند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست