اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ، بر ضرورت اعمال مدیریت یکپارچه بر کنترل و توزیع نهاده های بخش کشاورزی در استان تاکید کرد و گفت: هدف وزارت و سازمان جهاد کشاورزی کوتاه کردن دست واسطه ها و دلالان این حوزه است.

رسول جلیلی در جلسه کمیته راهبردی نظارت ، رصد و توزیع نهاده های کشاورزی اظهار کرد: وزارتخانه با هدف حمایت از فعالان بخش کشاورزی، دامپروری، آبزی پروری و… کوتاه کردن دست واسطه ها و دلالان را در راس برنامه های خود قرار داده تا نهاده های کشاورزی و دامی با قیمت مناسب و به موقع در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

جلیلی تصریح کرد: پیرو ابلاغ وزیر جهاد کشاورزی، سازمان های جهاد کشاورزی استانی به نظارت،  پایش و کنترل روند تامین و توزیع نهاده های این بخش اعم از جو، ذرت، کنجاله، سویا، انواع خوراک دام، طیور و آبزیان،  انواع کود، بذر و سموم، واکسن و دارو های دامپزشکی، ویتامین ها مکمل های دامی و…  ملزم شده اند.

او بیان‌کرد: باید بتوان با استفاده از ابرازهای نظارتی دقیق روند تولید تا توزیع نهاده های کشاورزی و دامی را پایش کرد و نظارت بر توزیع نهاده ها برای تامین امنیت غذایی مردم  بیش از گذشته ضروری است.

جلیلی اضافه کرد: در این راستا سامانه بازارگاه محصولات و نهاده های کشاورزی، سامانه عرضه بهینه، استاندارد و مستقیم نهاده های کشاورزی در محیطی مدیریت شده برای دسترسی آسان خریداران و بهره برداران نهایی به محصولات کشاورزی با قیمت مصوب و مدیریت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تاکید کرد: در قالب این سامانه مبادلات این نهاده ها بین وارد کنندگان با خریداران و بهره برداران نهایی، با سهولت بیشتری امکانپذیر است.

در ادامه این جلسه مواردی از قبیل اختلاف زیاد قیمت بین ارز دولتی و ارزآزاد در تامین و توزیع نهاده ها و مشکلات موجود در این زمینه  مطرح و راهکارها و پیشنهادات لازم توسط اعضای حاضر در جلسه ارائه و بررسی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست