اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز  : رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از ورود ۵۴۶ هزار فقره پرونده در طول ۱۱ ماه امسال به شعبات دادگستری استان خبر داد.

علی اکبر گروسی بعد از ظهر پنجشنبه در دیدار نمایندگان قضات، کارکنان قضائی، اداری، شورای حل اختلاف و سازمان‌های تابعه دستگاه قضائی با حجت الاسلام رئیسی با اشاره به افزایش ۳ درصدی مختومه کردن پرونده‌ها نسبت به سال گذشته و مختومه شدن بیش از ۹۶ درصدی پرونده‌های معوقه افزود: از موجودی پرونده‌ها در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال ۶ درصد کاسته شده است.

وی با بیان اینکه در ۱۱ ماهه سال ۹۹ میزان پرونده‌های ورودی به دادگستری آذربایجان غربی بیش از ۵۴۶ هزار فقره بوده که بیانگر افزایش ۳ درصدی ورودی پرونده‌ها در این سال نسبت به سال ۹۸ است، گفت: عملکرد شوراهای حل اختلاف در ۱۱ ماهه سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ از حیث به صلح و سازش رساندن پرونده‌ها رشد ۲۳ درصدی داشته است.

گروسی با بیان اینکه میانگین وارده شعب عمومی هر ماه ۱۰۳ پرونده است، گفت: اجرای احکام کیفری پرونده در چهارچوب دستور عمل ۵۱ درصد مختومه شده است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیان اینکه آذربایجان غربی دارای ۲۴ حوزه قضائی است و چند گمرک رسمی و فعال‌ترین گمرک زمینی است، اضافه کرد: در مقایسه با دوره‌های گذشته و میزان وارده‌ها و انتظارات از قوه و حجم عملیات و خدمت رسانی‌ها بسیار گسترده بوده ولی در اجرای سیاست‌های تحولی به اقتضائات استانی توجه شده و ارتباط خوبی برقرار است.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه قضا در استان هیچ گاه در مقابل ناملایمات‌ها و کمبودها کوتاه نیامده است، گفت: همکاران دادگستری آذربایجان غربی در مقوله امنیت و توسعه استان رشد سرمایه گداری با توجه به حقوق عامه به یاری مردم رسیده و توجه کرده است.

نمایندگان قضات، کارکنان قضائی، اداری، شورای حل اختلاف و سازمان‌های تابعه دستگاه قضائی نیز در این جلسه نقطه نظرات خود را بیان کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست