اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان‌غربی گفت: نخستین دسته از دورناها و پلیکان های مهاجر جهت تغذیه و استراحت وارد تالاب های شهرستان نقده شدند.

سعید شهند با اشاره به حضور نخستین گروه درنا در تالاب های استان گفت: درناها هر ساله از اواسط شهریور تا اواخر مهر ماه از مناطق سیبری و قفقاز حرکت کرده و از اولین گروه پرندگان مهاجر هستند که به زیستگاه های استان آذربایجان غربی مهاجرت می کنند.

شهند افزود: زیستگاه های استان در میزبانی از پرندگان مهاجر دارای ظرفیت های غنی هستند و محط بانان پاسگاه محیط بانی شهید بهرام حنیفی در پایش مناطق تحت حفاظت خود نخستین دسته از دُرناها که شامل ۲۰۰ تا ۳۰۰ قطعه بودند را در تالاب سولدوز مشاهده کردند .
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان‌غربی گفت: آذربایجان غربی به لحاظ دارا بودن زیستگاه های غنی و مناسب، یکی از مسیر های اصلی مهاجرت پرندگان است و سالانه تعداد زیادی از انواع گونه های پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی، شامل فلامینگوها، انواع غاز ها، انواع اردک ها، انواع پرندگان شکاری و پرندگان خشکی زی به این استان مهاجرت می‌کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نقده نیز از ورود نخستین دسته از پلیکان های سفید مهاجر به تالاب سولدوز شهرستان نقده خبر داد و اظهار کرد: وضعیت مناسب زیستگاه ،تغذیه و امنیت حاکم بر تالاب های این شهرستان سبب ورود صدها قطعه از انواع این پرندگان به شهرستان نقده در روزهای اخیر شده است

قائمی افزود: تالاب سولدوز  با وسعتی بالغ بر ۴۰۰ هکتار در حوزه استحفاظی شهرستان نقده قرار گرفته و در فصول مختلف سال پذیرای بیش از ۶۰ گونه از انواع پرندگان است.
پلیکان سفید یا همان مرغ سقای سفید بزرگ (Pelecanus onocrotalus) یک پرنده از خانواده مرغ‌ سقاییان است؛ محل زندگی آن از جنوب شرق اروپا تا سراسر آسیا و آفریقا و در باتلاق ها و دریاچه‌های کم‌عمق است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست