اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  بیمارستان دوم تکاب بعد از ۱۳ سال انتظار اکنون با پیشرفت ۹۷ درصدی، همچنان معلق مانده و بارها وعده افتتاح آن از مناسبتی به مناسبت دیگر با سلب اعتماد عمومی همراه شده است. دیروز استاندار آذربایجان غربی در دیدار با وزیر راه و شهرسازی خواستار تشکیل کمیسیون تحویل موقت این بیمارستان شد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، فرسودگی و قدمت بالای بیمارستان ۵۰ ساله فعلی تکاب در کنار کمبود تجهیزات درمانی و نبود پزشکان متخصص، سبب شده شهروندان این شهرستان محروم و کم برخوردار، جهت استفاده از خدمات درمانی عازم شهرهای همجوار شوند.

این در حالی است که با گذشت ۱۳ سال از کلنگ زنی بیمارستان دوم تکاب، هنوز بیمارستان جدید این شهر افتتاح نشده و این پروژه درمانی علیرغم ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی همچنان در گیر و دار تکمیل شدن و افتتاح است. بیمارستانی ۶۴ تختی که بعدها به ۹۰ تخت ارتقا یافت.

ساخت این پروژه درمانی ، مصوب دولت نهم با وجود معارض برای زمین، نوع مالکیت و نحوه تملک زمین محل احداث، عدم تخصیص به موقع اعتبارات مورد نیاز و… بیش از یک دهه به درازا کشیده و هنوز هم زمان مشخصی برای افتتاح آن وجود ندارد و وعده ها پشت سر هم از سوی وزارت راه و شهرسازی برای ساخت یک بیمارستان ۹۰ تخت و خوابی همچنان ردیف می شوند.

وعده افتتاح بیمارستان تکاب تا پایان سال ۹۸

زمستان سال گذشته، معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از این پروژه درمانی در تکاب وعده تکمیل این بیمارستان را پایان سال ۹۸ اعلام کرده بود اما وعده محقق نشد و پروژه با ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی به سال ۹۹ کشیده شد، علیرغم اینکه تجهیزات بیمارستان هم خریداری شده است!

بنا به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در اردیبهشت امسال؛ «تجهیزات پزشکی بیمارستان جدید تکاب بیش از ۲ سال است که توسط دانشگاه خریداری و در انبار نگه داری می شوند که در صورت تکمیل شدن این بیمارستان که توسط مسکن و شهرسازی ساخته می شود، تجهیزات مورد استفاده قرار می گیرند».

وعده افتتاح بیمارستان در شهریور ۹۹ و انتظار برای تکمیل اعتبار!

اما این بیمارستان انگار قرار نیست افتتاح شود و دلیل آن هم مشخص نیست. فرماندار سابق تکاب اوایل تیر ماه از نواقصی در هریک از بخش‌های چهارگانه این بیمارستان  خبر داد و تاکید کرد که باید به‌طور سریع از سوی مجری طرح به صورت مجزا تکمیل شده و به شبکه بهداشت جهت نصب تجهیزات تحویل داده شود.

پس از معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت تیر ماه جاری در جلسه بررسی مشکلات بهداشت و درمان استان آذربایجان غربی گفت: «از مجموع ۱۳ پروژه بیمارستانی در حال ساخت در استان، بیمارستان های شاهین دژ، اشنویه و پیرانشهر تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

در ادامه سید کامل تقوی نژاد افتتاح بیمارستان تکاب را منوط به تامین اعتبار مورد نیاز برای تامین نیروی انسانی و تجهیزات، دانست و گفت: «امیدواریم تا با تامین اعتبار شاهد افتتاح بیمارستان جامع زنان، تکاب و خوی نیز باشیم».

این چنین شد که دوباره بیمارستان تکاب برای تکمیل ۳ درصد باقی مانده و نیروی انسانی در انتظار تامین اعتبار ماند!

در نیمه تابستان ۹۹، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از این بیمارستان بیان کرد: «بیمارستان در حال ساخت تکاب تا پایان شهریور تمام شده و تحویل دانشگاه علوم پزشکی می شود. اما شهریور به پایان رسید و بیمارستان تکاب همچنان به بهره برداری نرسید!»

سومین وعده و قرار افتتاح در مهر ماه!

اواخر شهریور ماه، استاندار آذربایجان غربی در حاشیه افتتاح ویدئو کنفرانسی بیمارستان ۲۵۹ تختخوابی آیت الله خوئی شهرستان خوی توسط رئیس جمهور اظهار کرد: «سرانه بهره مندی استان از تخت بیمارستانی از میانگین کشوری فراتر رفته است و بیمارستان تکاب نیز در ماه آینده آماده افتتاح خواهد بود».

مهر، آبان و آذر و دی هم به پایان رسید و خبری از افتتاح بیمارستان تکاب نشد که نشد. بیمارستانی که از ۱۳ سال پیش مردم چشم انتظار ساخت و افتتاحش هستند.

استاندار آذربایجان غربی: امیدوارم بیش از این شرمنده مردم تکاب نباشیم

روز گذشته استاندار آذربایجان غربی در دیدار با وزیر راه و شهرسازی، تسریع در اتمام بیمارستان تکاب را خواستار شد و گفت: علیرغم وعده هایی که به مردم تکاب داده ایم اما متاسفانه تاکنون این پروژه به طور کامل به اتمام نرسیده و ضروری است هر چه سریعتر با تشکیل کمیسیون تحویل موقت نسبت به تجهیز و نصب ملزومات مورد نیاز اقدام شود تا بیش از این شرمنده مردم تکاب نباشیم.

دستور ویژه وزیر و راه و شهرسازی صادر شد

وزیر راه و شهرسازی نیز در این دیدار برای تحقق درخواست های مطرح شده دستورات لازم را بویژه در خصوص تحویل هر چه سریعتر بیمارستان تکاب، از محل صندوق توسعه ملی را به معاونت های مربوطه صادر نمود.

 این بیمارستان در زمینی به مساحت ۳۰ هزار مترمربع با زیربنای ۹ هزار و ۴۰۰ مترمربع آغاز شد و تا اواخر سال ۹۸، حدود ۲۶ میلیارد ریال برای آن هزینه شده بود همچنین برای تسریع در راه‌اندازی آن بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر به تصویب رسیده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست