اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: برای حمایت از دامداران نهاده دامی و کنسانتره با قیمت مصوب دولتی برای دامداری های های صنعتی و سنتی دام سبک وسنگین استان توزیع می شود.

رسول جلیلی پیش از ظهر شنبه در جلسه بررسی مشکلات اتحادیه دامداران استان اظهار کرد: نهاده و کنسانتره دامی بر اساس تعداد جمعیت دامی هر شهرستان و نوع پرورش بین دامداران استان توسط مدیریت‌های جهاد کشاورزی و اداره کل عشایر و اتحادیه‌های تخصصی دامداران و عشایر توزیع می‌شود.

وی ادامه داد نهاده دامی و کنسانتره به منظور حمایت و ایجاد تعادل در بازار بین دامداران استان توزیع شده است، که شامل جو، ذرت و کنجاله سویای وارداتی و سبوس است که در اختیار دامداران استان قرار گرفته است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با بیان اینکه کنسانتره و نهاده‌های دامی مورد نیاز دامداران با قیمت مصوب در اختیار آنها قرار می‌گیرد، گفت: آذربایجان غربی با برخورداری بیش ۴،۶ میلیون رأس دام سبک و سنگین، جزو استان‌های با ظرفیت بالای دام در کشور به شمار می‌رود.

رضا یوسفی رضایی ادامه داد: هم اکنون تعداد ۳۸۰ واحد گاو داری شیری صنعتی به ظرفیت ۲۱ هزار و ۹۲۵ رأس، ۳۵۵ واحد گوساله پرواری با ظرفیت ۴۸ هزار و ۸۶۲ رأس، ۱۱۶ واحد بره پرواری صنعتی با ظرفیت ۴۲ هزار و ۹۲۵ رأس به همراه ۱۹ واحد گوسفند صنعتی با ۷ هزار و ۱۷۴ رأس و یک هزار و ۴۸ رأس گاومیش در قالب ۹ واحد یکی از قطب‌های تولید گوشت در کشور به شمار می‌رود.

پلاک کوبی دام‌ها با هدف جلوگیری از قاچاق دام در آذربایجان غربی

وی با تاکید بر صنعتی کردن واحدهای پرورش دام در استان، عنوان کرد: برخی از واحدهای دامی در سیستم‌های روستایی و سنتی پرورش داده می‌شوند که با توجه به ابلاغیه‌های وزارتی تخصیص هرگونه نهاده و کنسانتره منوط به پلاک کوبی و ثبت در سامانه هویت مرکز اصلاح نژاد کشور است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: برای جلوگیری از قاچاق دام کلیه دامداران اعم از واحدهای پروانه دار و غیر پروانه دار در سیستم‌های روستایی و سنتی (دام سبک و سنگین) موظف به همکاری با مجریان پلاک کوبی استان (سازمان نظام مهندسی کشاورزی، اتحادیه دامداران، اتحادیه دام و طیور، انجمن مایه کوبان، اداره کل دامپزشکی، اتحادیه عشایری) در سطح شهرستان‌های استان و روستاها هستند.

رضایی اضافه کرد: بر اساس قانون قاچاق کالا و ارز، تمامی دام‌های کشور بدون شماره گوش ۱۵ رقمی که در سامانه هویت باید ثبت شوند و بدون پلاک کوبی حق خرید و فروش، نقل و انتقال و حتی در محل نگهداری به عنوان دام قاچاق محسوب می‌شوند.

در ادامه هریک از اعضای حاضر در جلسه مشکلات خود را مطرح و راهکارها و پیشنهادات لازم برای تسریع در رفع این مشکلات ارائه شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست