اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : دومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان به ریاست علی اکبر گروسی رئیس کل دادگستری با دو دستور کار ” اجرای طرح ماه مهربان و پیشگیری و مقابله با روزه خواری و همچنین برخورد قانونی با گرانی کالاهای اساسی در این ماه و در طول سال ” در سطح استان برگزار شد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در این جلسه با اشاره به اینکه “گرانفروشی معضل بزرگی است” خاطرنشان ساخت: گرانفروشان بدترین ضد انقلاب هستند و همه دستگاه های نظارتی در حوزه کنترل و نظارت بر بازار باید به صورت جدی تر پای کار باشند.

علی اکبر گروسی تاکید کرد : خود مردم هم خواستار برخورد با گرانفروشان و محتکرین بخصوص گرانفروشان نقطه به نقطه هستند.

وی ادامه داد : مجازات گرانفروشان هم باید بازدارنده و قاطعانه باشد و کسانی که در این شرایط بد اقتصادی اقدام به ناهنجاری ها می کنند بشدت برخورد شود.

علی اکبر گروسی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی خواستار برخورد مناسب ضابطین قضایی همراه با ارشاد با روزه خواران و عدم تشکیل پرونده قضایی شد و خاطرنشان ساخت : خوشبختانه روند تشکیل پرونده در حوزه تظاهر به روزه خواری بسیار کم است و این مهم نشان‌دهنده فضای معنوی جامعه است و انتظار می رود به حداقل برسد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان غربی هم به عنوان دبیر جلسه با اشاره به التهابات بازار از سال گذشته تاکنون خواستار بسیج همگانی ادارات اقتصادی شد و خاطرنشان ساخت: در این شرایط اقتصادی متاسفانه سودجویی برخی از افراد باعث ایجاد چالش در فضای عمومی جامعه و محاکم قضایی شده است.

مرتضی حاتمی همچنین هشدار داد : در طول دو ماهه اول امسال و سال گذشته بدلیل برخی از جوسازی های مجازی باعث هجوم مردم به فروشگاه ها شد و فضای مجازی به بحث گرانی و التهاب جامعه دامن زد که دستگاه قضا و دادستانی به این موضوع ورود پیدا کرد و تا حدود زیادی هم کنترل شد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان آذربایجان غربی در خصوص روزه خواری هم گفت : خوشبختانه با همراهی خود مردم در تکریم ماه مهربان و فرهنگ مردمی و همکاری ادارات امسال کمترین میزان بازداشتی در خصوص روزه خواری در سطح استان داریم و حتی در ۱۲ شعبه قضایی اصلا پرونده ای در خصوص تظاهر به روزه خواری تشکیل نشده است.

دادستان عمومی و انقلاب ارومیه نیز تاکید کرد : با اقدامات مناسب بازار گوشت و لبنیات تا حدود زیادی کنترل شد و جلوی برخی از ناهنجاری ها گرفته شد.

مصطفی حبیبی با تاکید بر اینکه ” هدف دستگاه قضا پیشگیری از وقوع جرم است” افزود : خوشبختانه فضای معنوی جامعه بشدت افزایش یافته و حضور چشمگیر مردم در مراسمات جمع خوانی قرآن کریم مصداق عینی این مساله است.

وی از ساماندهی دستفروشان در ورودی شهرها خبر داد و خواستار رعایت مردم در مقوله بی حجابی و بدحجابی شد.

در این جلسه مدیران دستگاه های اجرای و اعضای شورا در خصوص برخورد با برهم زنندگان بازار  و دغدغه های مردمی مطالبی بیان کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست