اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر استان دارای ۲ هزار و ۳۰ واحد تولیدی صنعتی است که ۷۵ درصد از این واحدها فعال و ۲۵ درصد نیمه فعال و راکد هستند.

عبدالحمید سرتیپی با بیان اینکه با توجه به گستره زمینه‌های فعالیت وزارت صمت ۴۵ درصد اشتغال کشور و ۲۵ درصد تولید ناخالصی کشور توسط این وزارتخانه تأمین می‌شود، افزود: طی یکسال گذشته دولت سیزدهم در آذربایجان غربی ۲۴۱ پروانه بهره برداری صنعتی با سرمایه گذاری بالغ بر ۲۸ هزار میلیارد ریال و ایجاد زمینه اشتغال مستقیم برای ۳ هزار و ۸۵۲ نفر صادر شده است.

مدیر کل صمت آذربایجان غربی اضافه کرد: همچنین در بازه زمانی یاد شده ۲ هزار و ۲۲۵ فقره جواز تأسیس برای واحدهای جدیدالاحداث و جواز توسعه‌ای برای واحدهای صنعتی فعال که در صدد توسعه واحد خود بودند صادر گردیده است که با سرمایه گذاری بالغ بر ۹۹۱ هزار میلیارد در این واحدها زمینه ایجاد اشتغال مستقیم برای ۵۲ هزار و ۲۰۰ نفر در این واحدها پیش بینی می‌شود.

سرتیپی عنوان کرد: در راستای حمایت از تولید و واحدهای صنعتی استان طی ۴ ماهه نخست سال جاری ۵۴ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان برگزار گردید که ۵۴۷ مصوبه جهت حل مشکلات و رفع موانع موجود در واحدهای صنعتی به تصویب اعضا کارگروه رسیده است که دستگاه‌های ذیربط ملزم به اجرای مصوبات این کارگروه می‌باشند.

وی به عملکرد حوزه معادن و صنایع معدنی استان اشاره کرد و گفت: طی یکسال استقرار دولت سیزدهم در حوزه معادن استان ۴۷ فقره پروانه بهره برداری با حجم سرمایه گذاری بالغ بر یک هزار میلیارد ریال و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۳۵۹ نفر صادر شده است.

سرتیپی خاطر نشان کرد: در بازه زمانی فوق ۴۵ فقره پروانه اکتشافی برای محدوده‌های جدید معدنی و ۲۲ گواهینامه کشف برای محدوده‌های معدنی که در مرحله پایانی اکتشافی قرار دارند صادر شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی عنوان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تا مرداد سال جاری ۲ هزار و ۲۸۱ میلیارد ریال حقوق دولتی از معادن استان اخذ شده است که نسبت به سال‌های قبل ۲۰۰ درصد رشد داشته است که در صدد بازگردانی ۱۵ درصد حقوق دولتی اخذ شده به استان جهت انجام عملیات عمرانی و زیر بنایی در مناطق معدن خیز استان هستیم.

سرتیپی تأکید کرد: عملیات ژئوفیزیک هوایی و مطالعات اکتشافی و عمقی که یکی از اقدامات مهم در استان و در حوزه اکتشافات معدنی می‌باشد در جنوب استان از شهرستان تکاب تا مهاباد آغاز شده است که برای عملیاتی شدن این پروژه هزینه‌ای بالغ بر ۴ هزار میلیارد ریال خواهد بود.

وی در خصوص پروژه‌ای قابل افتتاح هفته دولت نیز خاطرنشان کرد: به مناسبت هفته دولت ۵ طرح صنعتی و معدنی در استان با حضور مقامات کشوری و استانی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت که برای بهره برداری از این واحدها بیش از یک هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده است و زمینه اشتغال مستقیم برای ۷۵۲ نفر مهیا خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست