اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : کارگاه آشنایی با برنامه جامعه ایمن و مروج سلامت با همکاری و حضور دانشگاه های کلان منطقه ۲ کشوری (آذربایجان غربی- آذربایجان شرقی و اردبیل) با حضور دکتر صادقی بازرگانی رئیس مرجع تخصصی توسعه دانش ترافیک در محل سالن EDC ستاد دانشگاه برگزار گردید.

در ابتدای این کارگاه دکتر جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی به عنوان میزبان جلسه  از حضور مسولین استانی ،دانشگاهی و شهرستانی در این کارگاه تقدیر و تشکر نمود و گفت: ایجاد جامعه ایمن برای دانشگاه های علوم پزشکی که بانی سلامت می باشند بسیار با اهمیت می باشد .

وی ادامه داد: تشکیل جوامع ایمن موضوعی جهانی و جزء اولویت های سازمان بهداشت جهانی می باشد و تاریخچه تشکیل آن به ۲۲ سال قبل و کشور کانادا برمی گردد وقتی که جوانی ۱۹ ساله دچار سوختگی ۹۰ درصدی شد و مسئولین به فکر تشکیل جامعه ایمن افتادند.

او افزود: برای دستیابی به جامعه ایمن دولت به تنهایی نمی تواند این کار را انجام دهد بخش خصوصی و سازمان های مردم نهاد نیز باید بر روی کار بیایند و همکاری های لازم را برای داشتن جامعه ایمن با دولت انجام دهند بعبارت دیگر همکاری های بین بخشی و مشارکت مردم در نیل به جامعه ایمن و مروج سلامت از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد ولی نکته مهم اینکه لازم است اول خودمان نسبت به این امر باور قلبی داشته باشیم وگرنه موفق نخواهد بود .

وی تصریح نمود: برنامه های مرتبط با ماموریت توسعه دانش حوادث ترافیکی از جمله برنامه جوامع ایمن و مروج سلامت را وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی بر عهده دانشگاههای کلان منطقه ۲ قرار داده است که امید واریم به نحو احسن انجام دهیم .

در ادامه پیمان آرامون سرپرست معاون عمرانی استانداری آذربایجان غربی گفت: برای جلوگیری از حوادث ترافیکی در کمیسیون امنیتی استان ۴۴ نقطه حادثه خیز شناسایی شده است که سعی بر رفع آن نقاط حادثه خیز داشته ایم و در مواردی هم که رفع این نقاط حادثه خیز بار مالی بسیار زیاد و یا محدودیت هایی را داشته است، با علایم و هشدارهایی آن نقاط را آشکار سازی کرده ایم .

وی افزود: برخی آمارها از تعداد زیاد فوت بعد از تصادف و انتقال به مراکز درمانی حکایت می کند لذا دغدغه اصلی ما این است که یک بررسی کارشناسی انجام بگیرد تا مشخص شود این آمار مرگ و میر مربوط به تصادف بوده یا مربوط به مراکز درمانی و کمبود پزشک متخصص می باشد.

در ادامه تشریح برنامه جامعه ایمن و مروج سلامت برای مسئولین استانی، شهرستانی، شهرداران، روسای شبکه و شوراهای اسلامی شهرها و آموزش پزشکان در خصوص سیستم رجیستری حوادث ترافیکی برای پزشکان طب اورژانس، پزشکان عمومی مشغول در اورژانس، رزیدنت های اورژانس انجام گرفت.

بعد از اتمام این جلسه بازدید از بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه در راستای پروژه ملی بیمارستانهای مرجع کنترل مرگ ناشی از تروما انجام گرفت.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست